בעיניים של הפלסטינים: מה חושבים בשטחים על הסיפוח?

הרשות משמיעה הרבה איומים לקראת החלת הריבונות. עם זאת, במקרים רבים הרחוב הפלס' חושב אחרת - וחלקו דווקא היה רוצה להיפטר משלטונה. "עדיף פי מיליון שישראל תהיה אחראית על כל השטח"

זמן צפייה: 10:22

תמיד כשעולה השאלה מה הפלסטינים חושבים מתחיל להיפתח פער בין רצון העם להצהרות המנהיגים שלו. ניתן היה לראות את זה במשך שני עשורים - בזמן ערפאת, מה שהוא רצה גם העם אולץ לרצות, אבל אצל יו"ר הרשות הפלסטינית הנוכחי, אבו מאזן, זה משהו אחר. הוא אומר משהו אחד והעם רוצה משהו אחר ולא חושש לומר את זה.

כשהרשות הפלסטינית רצתה להבעיר את השטח, האזרחים רצו אישורי עבודה בישראל. כשארצות הברית העבירה את השגרירות לירושלים, הפלסטינים הבטיחו גל של אלימות והציבור בחר שלא לצאת לרחובות. כעת, לקראת הסיפוח, התהום הזאת רחבה וגדולה כמו שלא הייתה אף פעם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בג"ץ פסל את חוק ההסדרה: "אינו חוקתי"

הליכוד וכחול לבן: נקדם חקיקת לגליזציית קנאביס ואי הפללה

רצח הזוג כדורי: המשטרה מבקשת עזרה באיתור אדם שנראה ליד הזירה

פלסטינים בשטחים
פלסטינים בשטחים | צילום: חדשות 13

אחד הפלסטינים שכתב חדשות 13 נפגש עמו סיפר כי "אני מהכפר ג'בע. אני רוצה שתושבי הכפר ישמחו. הם כפופים היום לרשות והם רוצים את נתניהו ולא אף אחד אחר, הם רוצים תעודת זהות ישראלית". ההבנה שיש כאן הזדמנות להשיג חיים אחרים מוציאה מהבטן דיבורים ששמעו פעם רק בתוך הבתים.

לדברי תושב אחר מהשטחים, "עדיף פי מיליון שישראל תהיה אחראית על כל השטח. אנחנו מוכנים להיות תחת הנעליים הצבאיות של הישראלים ולא תחת הראש של אבו מאזן". מפגש עם איש העסקים פלסטיני הסביר את רצון העם מזווית אחרת: "אני לא רוצה מדינה - אני רוצה כסף. כסף עדיף על מדינה. כל העם הפלסטיני רוצה בזה. הרשות בזזה אותנו והרסה אותנו".

שוב התהום הפעורה הזאת בין הרשות ומנהיגיה לעם שאחרי 25 שנה מבין שריבונות פלסטינית לא ממש היטיבה עם חייהם. גם החלום בדרך למדינה נתקע באמצע. השאלה היא מה נשמע בעוד חודש, את קולם של מנהיגי הרשות או את קולו של העם שלגמרי חושב אחרת?