תדירות הדיונים, שלב ההוכחות: נקודות המחלוקת במשפט נתניהו

בעוד הפרקליטות מבקשת לקיים 4-3 דיונים בכל שבוע, אנשי רה"מ שואפים לדיון אחד, ובסביבתו אומרים: "עסקת טיעון לא על הפרק, התיק יקרוס". נתניהו וגנץ סיכמו: מסרים מתואמים לקראת יום ראשון

זמן צפייה: 12:29

משפט נתניהו: ביום ראשון יגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה לבית המשפט ויישב על ספסל הנאשמים, כשמולו עומדים שלושה סעיפי אישום בשלושה תיקים, בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. בפרקליטות רוצים שהמשפט יתנהל לפי סדר התיקים העולה, מ-1000 ל-4000; ובנוסף שואפים ל-3-4 דיונים בשבוע.

לעומת זאת עורכי הדין של נתניהו ישאפו לקיים דיון אחד בכל שבוע, ויתנגדו לקיים מספר דיונים. וויכוח נוסף יהיה גם על לשב ההוכחות במשפט. פרקליטי נתניהו יבקשו לדחות אותו עד כמה שניתן, ואילו בפרקליטות יבקשו להקדימו. גורמים בסביבת נתניהו אמרו היום כי הם בטוחים שהתיק יקרוס. הם הוסיפו עוד שעסקת טיעון כלל לא נמצאת על הפרק.

האסטרטגייה של התביעה מבחינת סדר התיקים, תואמת כאמור את הסדר לפי כתבי האישום. התיק הראשון יהיה תיק 1000, תיק המתנות. מבחינת הפרקליטות זהו התיק שבו העובדות הברורות ביותר, אודות הגעת המתנות, קרי השמפניות והסיגרים, באופן קבוע; בנוסף זהו תיק שבו העדים נחשבים לחזקים מאוד.

התיק השני שהפרקליטות תשאף שיידון הוא תיק 2000. תיק זה אינו בנוי על עדים אלא על ההקלטה של השיחה בין ראש הממשלה נתניהו לעורך ידיעות נוני מוזס. גם התיק הזה אמור לבסס אצל השופטים את הבנת חומרת המעשים, כך מקווים בפרקליטות.

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
יתאמו מסרים. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

התיק האחרון, שהוא גם הכבד והמורכב ביותר הוא תיק 4000, תיק בזק-וואלה. מצד אחד הוא התיק החשוב ביותר מבחינת הפרקליטות, כיוון שהוא כולל את האישום החמור ביותר – השוחד. מצד שני זה התיק המורכב ביותר מבחינה ראייתית, כאשר כל מערכת היחסים שם נתונה לפרשנות. יהיה קשה להוכיח משפטית את המודעות של נתניהו ל"תן" ו"קח" הנדרשים בשוחד.

בתוך כך הערב מתפרסמים לראשונה בחדשות 13 פרטים חדשים מהפגישה המיוחדת שקיימו השבוע ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ וראש הממשלה החליפי, בני גנץ. ביום ראשון, עם פתיחת המשפט תהיה גם ישיבת ממשלה שבה ישאו דברים גם נתניהו וגם גנץ.

על מנת להימנע ממבוכה, השניים סיכמו בניהם כי יתאמו את המסרים בהודעותיהם על מנת למנוע מקרה שבו תהיה התנגשות בין דברי נתניהו לדברי גנץ. בנוסף עלו עניינים רבים אחרים בשיחה, בין היתר נהלי העבודה החדשים בין הצדדים מעתה ואילך.