בדרך לאיחוד במרכז-שמאל: חולדאי במו"מ מתקדם עם יעלון

גורמים בישראלים אמרו לחדשות 13 כי המגעים לריצה משותפת עם תל"ם צפויים להבשיל בתוך שבוע. חולדאי מעוניין לחבור גם לעבודה • שמולי בוחן אפשרות לחבור לגנץ, ללפיד או לזליכה

זמן צפייה: 03:07

יו"ר הישראלים רון חולדאי מנהל משא ומתן מתקדם עם יו"ר תל"ם בוגי יעלון לריצה משותפת בבחירות הקרובות. גורמים במפלגה אמרו לחדשות 13 שהמגעים צפויים להבשיל בתוך שבוע. חולדאי פועל גם להתמזג עם מפלגת העבודה אחרי הפריימריז.

במקביל, שר הרווחה איציק שמולי, שהודיע שלא יתמודד על ראשות העבודה, בוחן מספר אפשרויות עבור המשך דרכו, בין היתר הצטרפות ליש עתיד, כחול לבן או המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה.

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיע מייסד קבוצת "אני שולמן" אביר קארה כי הוא מצטרף למפלגת ימינה של נפתלי בנט ואיילת שקד, וירוץ יחד עימם בבחירות הבאות לכנסת ה-24. קארה, כאמור, הוא מנהיג ה"שולמנים", קבוצה המאגדת בעלי עסקים ועצמאים בישראל, שהתפרסם עם פרוץ מגפת הקורונה במאבקו למען זכויותיהם של מי שנפגעו מההגבלות שהטילה הממשלה.

הארגון - שהחל את דרכו כקבוצת פייסבוק, הוקם באוקטובר 2019. עד כה חברים בו כ-210 אלף ישראלים. בעקבות מחאתם, בינואר 2020 - עוד לפני פרוץ המגפה, הקים הביטוח הלאומי צוות לבדיקת זכויות העצמאים. חודש לאחר מכן, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את אחת הפעילות, חברת מרכז הליכוד, ליועצת שלו לענייני עסקים קטנים.

משה (בוגי) יעלון, יו''ר מפלגת תל''ם
משה (בוגי) יעלון, יו''ר מפלגת תל''ם | צילום: איתמר שאול

אביר קארה
אביר קארה, מייסד קבוצת ''אני שולמן'' | צילום: חדשות 13

ייו"ר המפלגה בנט צייץ בטוויטר: "ימינה והשולמנים מהיום משפחה אחת! אנחנו הבית של חצי מיליון העצמאיים בישראל, של כל מי שנאבק לקיים כאן עסק. אנחנו יודעים מה זה להקים עסק, וכמה קשיים מיותרים הממשלה מערימה. בממשלה שנקים, סוף סוף יהיה לכם, לנו, קול. אביר, אתה מנהיג עם נשמה גדולה".