לטובת פרויקט היסטורי בי-ם: שיתוף פעולה חשאי בין ישראל לרש"פ

עיריית ירושלים נעזרת בגורמים פלסטיניים בשיפוץ "בריכת חזקיהו", מקווה מים מימי בית שני ברובע הנוצרי בעיר העתיקה. בשיפוץ, שעלותו מיליוני שקלים, מעורבים גם הוואקף ואוניברסיטת אל-קודס

זמן צפייה: 01:35

בחודשים האחרונים מתקיים שיתוף פעולה חשאי בין ממשלת ישראל ועיריית ירושלים לבין גורמים פלסטיניים רשמיים לשיפוץ בריכת חזקיהו – מקווה מים מלאכותי הממוקם בדרום רובע הנוצרי. מדובר בפרויקט היסטורי של פיתוח הבריכה שמתוארכת לימי בית שני, שבו משקיעה הממשלה מיליוני שקלים.

על מנת לבצע פרויקט כזה יש צורך בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים, בהם הוואקף ואוניברסיטת אל-קודס. בנוסף, מעורבים בפרויקט גם גורמים ברשות הפלסטינית. שיתוף הפעולה נעשה באופן חשאי בעיקר בשל חששה של הרשות הפלסטינית מביקורת מצד הציבור הפלסטיני. מצד ישראל עלה חשש כי הפרויקט המשותף יגחיך את הריבונות הישראלית במקום.

בריכת חזקיהו
בריכת חזקיהו | צילום: החדשות 13

מהרשות לפיתוח ירושלים נסמר כי: "כחלק מתוכנית להנגשת העיר העתיקה, הוחלט לשקם את 'בריכת חזקיהו' – אתר תיירותי היסטורי. התקיים תהליך של שיתוף הציבור במטרה להגיע יחד להבנות עם אוכלוסיית המתחם והוחלט על שילוב אדריכל מטעם התושבים והסוחרים שיעבוד מול אדריכל הפרויקט".