בשל דוח חמור נגדו: קשיים במינוי מנכ"ל משרד הבריאות המיועד

נציבות שירות המדינה תגבש עמדה רק לאחר שתקבל הסברים על הדוח בנוגע לתפקודו של פרופ' חזי לוי כמנהל ביה"ח ברזילי, ממנו עולה כי לא דיווח על היכרות מוקדמת עם בעלי חברות שמונו ללא מכרזים

זמן צפייה: 00:49

קשיים נרשמים בזמן האחרון בנוגע למינויו של פרופסור חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. זאת, בשל דוח חמור שנכתב על תפקודו של לוי כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, שמעכב את גיבוש המלצת נציבות שירות המדינה.

נציבות שירות המדינה פנתה למשרד הבריאות כדי לקבל הסברים נוספים על הדוח, ממנו עולה כי לפי בדיקה שנערכה ב-2019, פרופ' לוי לא דיווח על היכרות מוקדמת עם בעלי חברות ותפקידים שמונו ללא מכרזים. נוסף על כך, לפי הדוח, בית החולים שעמד בראשו שילם לכאורה סכומי עתק לחברה פרטית לגיוס תרומות, כולל מפילנתרופים שדרשו במפורש שכל הכסף יגיע ישירות אל המוסד הרפואי, בלי גוזרי קופונים.

בנציבות שירות המדינה דורשים לקבל מידע על פעולות שלוי נקט לתיקון הממצאים אחרי שהתגלו, ועל השאלה אם הושבו כספים מאותן חברות פרטיות. רק לאחר שהמידע יתקבל, תגבש ועדת המינויים את החלטתה בשאלה אם להמליץ עליו בפני הממשלה כמנכ"ל הבא של משרד הבריאות.

מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

ועדת המינויים תשמע בימים הקרובים את הגרסה של פרופ' לוי, שההליכים נגדו נסגרו סופית רק בשבוע שעבר, יומיים לפני שהודיע אדלשטיין על החלטתו למנותו לתפקיד הבכיר - ורק אחר כך תקבל את ההחלטה.

כזכור, לפני כשבוע שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי מינה את פרופ' לוי למנכ"ל משרדו. זאת, לאחר שהמנכ"ל הקודם, משה בר סימן טוב, פרש מתפקידו לאחר התפטרות השר לשעבר, יעקב ליצמן. אדלשטיין ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה.

לאחר ההודעה כי ייכנס לתפקיד, אמר לוי לחדשות 13 כי "יש הרבה מה לעשות. זה לא נבון להגיד ברגע זה מה אני אשנה, אני אבוא בלב שלם ואשרת את המדינה והבריאות".

השר אדלשטיין אמר על בחירתו כי "בעת כזו, עם הצורך להתכונן לגל שני של נגיף הקורונה ועם הצבתה של מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של ישראל, פרופסור חזי לוי הוא האדם הנכון לתפקיד. הניסיון הרב שצבר לאורך השנים והצלחותיו בזירות השונות מבטיחות את הצלחתו בתפקיד החשוב כל כך של מנכ"ל משרד הבריאות. אני מבקש להודות גם למנכ"ל המשרד הנוכחי משה בר סימן טוב על העבודה המאומצת והחשובה שעשה בתפקיד".