האזרח מספר 1: יצחק הרצוג הוא הנשיא ה-11 של מדינת ישראל

הרצוג בן ה-60 גבר על מרים פרץ בהצבעה בקרב הח"כים ברוב הגדול אי פעם: "אחריות גדולה הוטלה על כתפיי - חיוני לטפל בפצעים שנפערו בחברה ולשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה" • משדר מיוחד

זמן צפייה: 04:34

יצחק (בוז'י) הרצוג נבחר היום (רביעי) להיות הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית ויו"ר העבודה לשעבר, גבר בהצבעה חשאית בקרב חברי הכנסת על מרים פרץ, זוכת פרס ישראל, ברוב הגדול אי פעם - 87 אל מול 26. הרצוג ייכנס לבית הנשיא בעוד כחודש.

לאחר בחירתו לנשיא, הרצוג נשא נאום והודה לחברי הכנסת שהצביעו לו: "אני מקבל את הזכות לשרת את העם כולו בתפקיד רם ונישא זה. למשך למעלה משני עשורים מילאתי את משימת חיי - שירות העם והארץ באהבה, מסירות ומקצועיות. למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה".

יריב לוין, יצחק הרצוג
יריב לוין מברך את יצחק הרצוג לרגל בחירתו לנשיא המדינה | צילום: ערוץ הכנסת

עוד הוסיף הרצוג "יש לסמן את הקווים המחברים בינינו, לטפל בפצעים שנפערו בחברה, לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה ולחבר גשרים של הסכמה כדי לקרב את הרחוקים ואת אחינו ואחיותנו בתפוצות", הוסיף הרצוג. "נמלא את מדינת ישראל והיושבים בתוכה בתקווה וניאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל. נעלה על גודל שעתה של האומה, לצאת מן המיצר אל המרחב. אל המסע הזה אני מביא את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי למען נצח ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2106021430' autoplay='0' credit='' desc='רה"מ נתניהו ויצחק הרצוג' poster='' kid='1_wv29x1q8' duration='76']

 

נשיא המדינה המכהן, ראובן ריבלין, ברך את הרצוג לרגל בחירתו לנשיא הבא: "העמידה על משמר הממלכתיות הישראלית כרוכה באחריות כבדה. אין לי ספק שתעשה עבודה מצוינת ואני גאה להעביר אליך את השרביט, בעוד כחודש ימים. התפקיד שאתה עתיד למלא אינו דומה לאף אחד מהתפקידים שמילאת עד כה. אם הכנסת היא בית של ויכוח, כפי שבהחלט ראינו בתקופה האחרונה, הרי שבית הנשיא הוא בית של הידברות, ושל שותפות וממלכתיות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2106021426' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר הכנסת יריב לוין ויצחק הרצוג' poster='' kid='1_ynxpseh9' duration='497']

הרצוג בן ה-60 כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בשנים 2003- 2018, כראש האופוזיציה, ראש מפלגת העבודה וראש רשימת המחנה הציוני. בזמן כהונתו כחבר כנסת, שימש כשר הרווחה, שר השיכון, שר התיירות ושר התפוצות, חבר הקבינט המדיני ביטחוני והאחראי לתיאום ההומניטרי מול עזה.

בנימין נתניהו, יצחק הרצוג
בנימין נתניהו מברך את יצחק הרצוג לרגל היבחרו לנשיא המדינה | צילום: ערוץ הכנסת

פרץ נשאה דברים לאחר היוודע הפסדה בבחירות: "זכיתי ובאתי לארץ הזו והארץ הזו פתחה את הדלת בפניי, רק בזכות הארץ הזו הגעתי להתמודד לתפקיד שמעולם לא חלמתי עליו. הוריי ציפו ממני לדבר אחד - שאהיה מסודרת בתור עובדת מדינה. יצאתי למסע של אהבה בארץ הזו, לא השכול הביא אותי אל הבמה אלא הבחירה לאן לקחת את משבר חיי, אנחנו עם שעובר משברים ובחרתי להאיר".

"יצאתי למסע. כדרכם של מסעות, בדרך יש קשיים, אבל ידעתי את המטרה. במסע הזה בדרך למדתי וחובקתי על ידי הארץ הזאת ותושבים מכל המגזרים", הוסיפה פרץ. "מפעל חיי הוא רק אחד, עשייה למען הארץ שלי והבית שלי. אני כלי לשליחות מדינת ישראל, והיכן שאצטרך להיות, שם אהיה - בקיבוץ, בכפר, או בשוק, ברכבת או באוטובוס". פרץ בירכה את הרצוג על ניצחונו והבהירה כי תמשיך בפעילויותיה כרגיל.