כחול לבן והליכוד: נתמוך בהצעת החוק לדחיית תקציב המדינה

הנדל והאוזר מסרו שרה"מ נענה לבקשתם לתמוך בחוק לדחיית תקציב המדינה. בכיר בליכוד: הסכמנו להיעתר כדי לתת צ'אנס אחרון לפשרה. כחול לבן: "מברכים על ההיענות לשמירה על היציבות הפוליטית"

זמן צפייה: 01:48

הליכוד וכחול לבן הודיעו הערב (ראשון) כי יתמכו בהצעת החוק של חברי סיעת דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר, לדחיית תקציב המדינה. כזכור, עד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו התעקש על תקציב חד שנתי, תוך הפרת ההסכם הקואליציוני. כמו כן, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע כי גם סיעתו תתמוך בחוק. יש לציין כי במקביל תעלה הצעת החוק של יש עתיד ומרצ לאיסור כהונת ראש מממשלה הנאשם בפלילים.

מטעם כחול לבן נמסר כי "המפלגה מברכת את הליכוד על היענותו לשמירה על יציבותה הפוליטית והציבורית בישראל. כחול לבן תעשה כל שביכולתה כדי למנוע בחירות איומות מאזרחי ישראל בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה. נתמוך בתיקון החוק הקיים, בדרך שתאפשר תקציב לשיקום כלכלת ישראל. לאזרחי מדינת ישראל מגיע את הודאות והיציבות הטובה ביותר בעת הזו ולכך נמשיך לפעול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2 מקומות בעשירייה הראשונה: מגעים בין גנץ לפרץ על ריצה משותפת

סער נגד נתניהו: רבים מחבריי בליכוד חושבים שאסור ללכת לבחירות

בכירים במערכת הבריאות: בחירות בזמן הזה – סכנת התפרצות קורונה

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן
חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן | צילום: רויטרס, פייסבוק

גורם בכיר בליכוד מסר כי "כפי שהבטיח, נתניהו עושה הכול כדי להימנע מבחירות ולהגיע לפתרון שיאפשר את המשך עבודת הממשלה ולקבל את ההחלטות הדרושות למאבק בקורונה ובראשן העברת תקציב של מיליארדים כסיוע לאזרחי ישראל. הליכוד מאמין בתקציב חד שנתי מיידי כדי לסייע לאזרחים ולעסקים לצאת מהמשבר. הסכמנו להיעתר לבקשת סיעת דרך ארץ כדי לתת צ'אנס אחרון לפשרה".

"זה לא הזמן לפוליטיקה, זה הזמן לאחדות ולהילחם בקורונה וזה מה שראש הממשלה עושה", המשיך הבכיר. "אנחנו מצפים מכחול לבן להתמקד בעיקר - מלחמה בקורונה והעברת הכספים והמענקים לאזרחי ישראל - ולהימנע מגרירת מדינת ישראל לבחירות מיותרות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום גער שר הביטחון בני גנץ בראש הממשלה ובשר האוצר ישראל כ"ץ, זאת על רקע המשבר בממשלה והמחלוקת בנושא התקציב. תחילה, השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ תהה מדוע לא מאשרים פיצוי לעסקים בערים אדומות - בניגוד להתחייבות קודמת בנושא. בתגובה, ענה לו כ"ץ כי הוא מעוניין בקריטריונים אחידים לעסקים בכל הארץ ללא הבדל בין היישובים.

בשלב זה, נתניהו הציע שהשניים ידונו על כך ביניהם, ואילו גנץ אמר כי אם כבר מדברים על עמידה בהסכמים - משרד האוצר עובד כמה שבועות ארוכים על תקציב חד שנתי - בניגוד מוחלט להסכם הקואליציוני. "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם", אמר בזעם גנץ לעבר נתניהו וכ"ץ. על כך ענה ראש הממשלה: "תגבירו את הווליום".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס