גנץ פיטר את הנדל והאוזר מתפקידיהם: "בחרו בית פוליטי חדש"

לאחר שבישרו על הצטרפות למפלגתו של גדעון סער, יו"ר כחול לבן הודיע לשר התקשורת וליו"ר ועדת החוץ והביטחון על סיום עבודתם: "תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם המפלגה". גנץ יכהן כעת כשר התקשורת

זמן צפייה: 01:39

יו"ר כחול לבן בני גנץ פיטר היום (שני) את חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מתפקידיהם כשר התקשורת ויו"ר ועדת החוץ והביטחון. "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש, ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", מסר. גנץ יכהן כעת כשר התקשורת. הליך פיטוריו של האוזר מתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון דורש הצבעה בוועדות.

הנדל כתב בקבוצת כחול לבן: "לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם. דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להשאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד".

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת 'דרך ארץ'
חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת 'דרך ארץ' | צילום: רויטרס, פייסבוק

מוקדם יותר היום הודיעו השניים כי אם הבחירות יידחו, בכוונתם להתפטר מתפקידיהם. "לא נתמוך בפשרות נוספות", מסרו השניים בישיבת הסיעה. "אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת - נתפטר מתפקידינו".

כזכור, יום לאחר שגדעון סער התפטר מהליכוד והכריז על הקמת מפלגה חדשה, השניים הודיעו כי הם חוברים אליו. הנדל אמר במסיבת העיתונאים שהוא והאוזר הצטרפו אליו כי "צריך חלופה מימין לנתניהו - לא ימין של פולחן מנהיגות, לא ימין של פולחן אישיות, ימין אידאולוגי".

"בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו", הוסיף הנדל, "מגיעה לנו מנהיגות ימנית שהגדרתה העצמית היא אהבת הארץ ולא הגדרה עצמית דרך שנאה לאחר. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, אני רואה בעיניי את העיסוק בטפל במקום בעיקר