הנדל והאוזר מצטרפים לסער: "צריך חלופה מימין לנתניהו"

שר התקשורת ויו"ר ועדת החוץ והביטחון הודיעו כי יצטרפו לח"כ הפורש מהליכוד כשותפיו הפוליטיים. הנדל: "להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות לפי מה שטוב למנהיג"

זמן צפייה: 03:58

חברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת צבי האוזר, הודיעו היום (רביעי) כי בכוונתם להצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער בתור שותפיו הפוליטיים. הנדל אמר במסיבת העיתונאים שהשניים ערכו כי "צריך חלופה מימין לנתניהו - לא ימין של פולחן מנהיגות, לא ימין של פולחן אישיות, ימין אידאולוגי". מטעם דרך ארץ נמסר: "אנחנו מוכנים".

"בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. מגיעה לנו מנהיגות ימנית שהגדרתה העצמית היא אהבת הארץ ולא הגדרה עצמית דרך שנאה לאחר", המשיך שר התקשורת. "הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, אני רואה בעיניי את העיסוק בטפל במקום בעיקר".

האוזר גם תקף את ראש הממשלה, וציין כי "נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל, דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, הממשלה הזו כשלה בתפקידה העיקרי. בנקודה הזו שאנו נמצאים, ברור כי חלופת נתניהו תקום רק מימין". סער בירך על הצטרפותם וכתב בציוץ בטוויטר: "יועז וצביקה, ברוכים הבאים. ביחד - ועם עוד רבים וטובים אחרים שעוד יצטרפו - נביא לעם ישראל תיקווה חדשה ונחליף את השלטון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החוק לפיזור הכנסת אושר לקריאה ראשונה; התאריך לבחירות: 16.3

אבי בת ה-3 שנפצעה בינוני מנשיכת כלב: "הוא פשוט התנפל עליה"

בלחץ משרד החוץ: איחוד האמירויות לא תהפוך אדומה

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר הבוקר, סער הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת - כפי שהצהיר אמש שישעה זאת, עת הודיע על פרישתו ממפלגת הליכוד למען הקמת מפלגה חדשה, שתנסה להוות אלטרנטיבה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בוועדת החוץ והביטחון שהתקיימה היום, נפרד חבר הכנסת האוזר מסער, ואמר לו: "בהצלחה בהמשך הדרך. יש לי תחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך". כזכור, רגעים לאחר שנודע על הקמת המפלגה החדשה, שמו של האזור עלה כאחד מאלה שיחברו לסער, יחד עם יועז הנדל ויפעת שאשא-ביטון.

כאמור, אמש הודיע סער על פרישה ממפלגת הליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה, איתה ינסה לנצח בבחירות - ולהחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. בהצהרה מיוחדת שנשא, תקף סער את נתניהו, האשים את הליכוד בשינוי פניה ועדכן כי כבר מחר יתפטר מהכנסת.

"ישראל נמצאת במשבר פוליטי מתמשך, החמור בתולדותיה, במהלכו מתרחבים השסעים בעם. השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר, והאמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר. בנוסף למשבר הזה, חווה ישראל משבר כלכלי וחברתי חמור שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה עם הקורונה".

גדון סער, יפעת שאשא ביטון
גדון סער, יפעת שאשא ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

אחרי שקרא לליכוד "ביתו הפוליטי", תקף: "המפלגה שינתה את פניה באופן דרמטי ומואץ. הליכוד התרחקה מדרכו הממלכתית - ואפילו מהמהות המגולמת בשם המפלגה. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, אפילו כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי".