הנגבי התבקש לא להישבע בשל חשש שנחשף לקורונה - והגיע בכל זאת

השר ושני חברי כנסת נוספים התבקשו שלא לבוא להשבעה לאחר שהשתתפו בכנס שבו שהה אדם שייתכן שנדבק. למרות זאת, הנגבי התעקש להגיע. כניסת חברי הכנסת למשכן לא תתאפשר עד קבלת תוצאות הבדיקות

זמן צפייה: 01:07

מגפת הקורונה: היום (שני) הושבעה הכנסת ה-23, בצל משבר הנגיף. חברי הכנסת צחי הנגבי, רם בן ברק ואלון שוסטר התבקשו לא להגיע היום להשבעה בשל חשש שבאו במגע עם אדם החשוד כחולה קורונה, במהלך כנס. עם זאת, השר לשיתוך פעולה אזורי ושר החקלאות הנגבי התעקש להגיע להישבע. תוצאות הבדיקה של האדם שבא במגע עם חברי הכנסת צפויות להגיע ביממה הקרובה, לאחר מכן תימסר הודעה לחברי הכנסת, אם עליהם להיכנס לבידוד.

מלשכת השר הנגבי נמסר בתגובה: "הנגבי, בן ברק ושוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. חברי הכנסת בן ברק ושוסטר התבקשו על ידי קצין הכנסת שלא להגיע להשבעתם היום, לאחר שנודע כי בכינוס זה השתתף גם בעלה של אישה שנדבקה בנגיף. עשר דקות לפני תחילת טקס ההשבעה הודיע קצין הכנסת גם לשר הנגבי על הדבר. השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת. במהלך הערב, יודיע קצין הכנסת לחברי הכנסת מה העלתה בדיקת האדם שהשתתף בכינוס האמור".

לכתבות נוספות בנושא:

שרים בממשלה: צפויות הגבלות נוספות על המשק – אך לא השבתה מלאה

בצל מגבלות הקורונה: השבעת הכנסת ה-23 • ישיר

בגלל הקורונה: דיונים דחופים בבתי המשפט יועברו בשיחת וידאו

חבר הכנסת צחי הנגבי בהשבעה לכנסת ה-23
חבר הכנסת צחי הנגבי בהשבעה לכנסת ה-23 | צילום: חדשות 13

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר בתגובה: "כמי שאמון על שלומם ובריאותם של כל באי הבית ועל המשך פעילותה הסדירה של הכנסת אבהיר שכל עוד לא תגענה התוצאות אשר יפריחו את אפשרות ההדבקות - לא תתאפשר כניסתם של חברי הכנסת למשכן".

מהכנסת נמסר כי בצהריים נתקבלה פנייה מטעמו של ח"כ אלון שוסטר למזכירות הכנסת ולפיה שוסטר, רם בן ברק והנגבי נכחו בשבוע שעבר באירוע משותף ובקרבתו של אזרח שבת זוגו אובחנה כחולת קורונה.

עוד נמסר כי קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, קיים בדיקה של האירוע במסגרתה שוחח עם בן זוגה של החולה ומשיחה זו עלה כי למרות שטרם קיבל את תוצאות בדיקת הקורונה שערך אתמול - העיד על עצמו כסובל מכל התסמינים המוכרים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו''ר הכנסת יולי אדלשטיין בהשבעת הכנסת ה-23
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו''ר הכנסת יולי אדלשטיין בהשבעת הכנסת ה-23 | צילום: ערוץ הכנסת

ניצב גריף פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לנקוט במשנה זהירות ולא להגיע לכנסת ולהשבעה כל עוד לא התקבלו תוצאות לבדיקתו של האזרח. השר הנגבי שכבר היה נוכח בבניין ואושרה כניסתו על ידי הקצין בזמן הבדיקה, עודכן אף הוא במידע הנוסף שהתקבל ועל כן הובהר לו שרצוי שיעזוב את משכן הכנסת.

קצין הכנסת עדכן בדברים את פרופ' סיגל סדצקי, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, וביקש ממנה לקבל בהקדם האפשרי את תוצאות בדיקתו של האזרח - על מנת לשלול אפשרות של הדבקותם של חברי הכנסת.

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וצוותו עברו בדיקות לקורונה ונמצא כי הם לא נושאים את הנגיף.

יולדי אדלשטיין בטקס השבעת הכנסת
יולדי אדלשטיין בטקס השבעת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

כאמור, היום נשבעו חברי הכנסת ה-23 במשכן הכנסת, בצל הנחיות משרד הבריאות המגבילות התקהלות, בשל התפרצות נגיף הקורונה. ההשבעה התקיימה ב-40 סבבים, ובכל סבב הושבעו שלושה ח"כים, בנוכחות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן ריבלין ומזכירת הכנסת. בהתאם להוראות, בכל זמן נתון לא שהו במליאה יותר מעשרה בני אדם.