אחרי הסערה - הנגבי מתנצל: "ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם"

לאחר שאתמול השר אמר בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" כי "להגיד שלאנשים אין מה לאכול זה חרטה", היום הוא חזר בו והתנצל בחשבון הטוויטר שלו: "פועלים יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למשק בריא"

זמן צפייה: 00:37

השר צח הנגבי פרסם היום (שבת) התנצלות בחשבון הטוויטר שלו, לאחר התבטאותו אתמול בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לעשות - זה חרטה". הנגבי התנצל בחשבון הטוויטר שלו על ה"התבטאות החריפה", ואמר כי "רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח".

"לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא היתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים", ציין. "הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים".

"בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

מנכ"לית קרן רש"י, הפועלת לצמצום פערים חברתיים בישראל, התייחסה לדברים שאמר השר: "העוני אמיתי וקיים, והפערים בין השכבות השונות בחברה הישראלית רק הולכים ומעמיקים בחסות הקורונה - אנו רואים זאת יום יום בעבודתנו אל מול הפריפריה החברתית בישראל. וכן, ישנם אנשים בישראל שסל המצרכים שלהם קטן משמעותית בתקופה הזאת. במקום להתכחש לסבלם של מאות אלפי אנשים בישראל - יש לייצר להם אופק תעסוקתי אמיתי. הקורונה פגעה אנושות בעובדים צעירים ומבוגרים כאחד. המשותף לכולם שהם אינם מעוניינים ברחמים ובנדבות אלא בחזרה למעגל העבודה".

שירלי גודלטיין, שמייצגת אמנים שתעשיית התרבות ונשואה לשחקן ניקי גולדשטיין, התייחס גם היא לדבריו של הנגבי: "בארבעת החודשים האחרונים אני ובעלי לא עובדים. 120 ימים שלא נכנסת משכורת הבייתה ושום פעימה, יש לנו 2 ילדים קטנים. אבל צחי, אותי ככה לימדו, אם אין כסף – אי אפשר לקנות אוכל. וזו האמת. כמוני יש עוד מאות אלפי אנשים, אז אני לא חושבת שיש פה חרטות. אגב, צחי, שר בלי תיק – זה חרטה".