יש עתיד והעבודה: הושג הסכם קואליציוני בין המפלגות

5 ימים לתום המנדט של לפיד, צוותי המו"מ הגיעו להסכמות. מיכאלי תכהן בוועדה למינוי שופטים, ומפלגתה תקבל את תיקי התחבורה, ביטחון הפנים והתפוצות • בנט למפגינים: "נעשה מה שטוב לישראל"

מרב מיכאלי

חמישה ימים לפקיעת המנדט של לפיד: העבודה ויש עתיד הודיעו היום (שישי) כי הושג הסכם קואליציוני בין המפלגות, כך שאם תוקם ממשלת שינוי - העבודה תקבל את תיקי התחבורה, התפוצות וביטחון הפנים. בנוסף, שני שרים יכהנו בקבינט המדיני-ביטחוני, שר אחד יכהן כיו"ר ועדת העבודה והרווחה, ויוקם אגף ליהדות מתחדשת במשרד התפוצות. מירב מיכאלי עצמה תכהן כשרה בוועדה למינוי שופטים.

בהודעה הרשמית שנמסרה מטעם הצדדים, נכתב: "סוכם כי הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרהף תוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית. בנוסף, יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההתפרעויות נמשכות: 3 בקבוקי תבערה הושלכו על בית בלוד • תיעוד

חשד באיטליה: התקלה בבלם הרכבל הייתה ידועה לרבים – במשך שנים

כ"ץ על "כנס החזון" של ברקת: "חתרנות נגד ראש ממשלה מכהן"

"כמו כן, הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה, הוסכם כי הממשלה תקים יחידות ייעודיות לטיפול בעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט ותיישם במלואו את דוח ברלינר להגנה על נפגעות ונפגעים. מלבד זאת, הממשלה תיישם במלואן את מסקנות הוועדה הבין משרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות נגד נשים ואלימות במשפחה ובכלל".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

בתוך כך, בהפגנת תמיכה שהתקיימה מחוץ לביתו, אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט למפגינים כי יעשה "מה שטוב למדינת ישראל", כלשונו. במקביל, חבר מפלגתו עמיחי שיקלי, שהודיע כי לא יחבור לגוש השינוי להקמת ממשלת האחדות, קרא לחברי מפלגתו להצטרף אליו - ולהתנגד לממשלה שכזו.

בציוץ שהעלה בטוויטר, פנה לאיילת שקד, עידית סילמן וניר אורבך, אותם כינה "חבריי לדרך", וכתב: "בשבועות האחרונים נוכחנו שוב כי במזרח התיכון אי-אפשר לחמוק מסוגיות לאומיות וביטחוניות גם לא לרגע. קיבלנו השבוע עדות נוספת לחתירה המתמשכת של בג"ץ תחת סמכויות נבחרי העם. אני מפציר בכם, עמדו בהבטחות שלנו לציבור בוחרינו, אל תתנו את ידכם להקמת ממשלת שמאל".

ימינה, הפגנה, נפתלי בנט
הפגנת תמיכה מחוץ לביתו של יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

מעבר לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא שוב לבנט ושקד להצטרף לממשלתו וכתב ברשתות החברתיות: "עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת. בנט ושקד - הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו". נוסף על כך, במפלגת הליכוד טענו כי בנט יכריז על ממשלה עם לפיד ביממה הקרובה.

ביום שלישי הודיעו יש עתיד וישראל ביתנו כי הושגו הסכמות בין הצדדים, כך שאם תקום ממשלת האחדות, יוקמו שני בתי חולים - אחד בצפון והשני בדרום, לצד שדה תעופה אשר יוקם סמוך לבאר שבע. לפיד ואביגדור ליברמן סיכמו השניים על הקצאת תקציב להקמת רכבת מהירה, הכנסה מינימלית לקשישים ועל שורה של הבנות בנושא דת ומדינה.