אשכנזי: "יכולים לשחזר את ההישג, יש פער בין הסקרים לשטח"

בריאיון ל"חדשות השבת" טען חה"כ מ"כחול לבן" כי בניגוד לתמונת המצב העגומה בסקרים הוא אינו מודאג, והוסיף: "גנץ אמור להוביל את המפלגה". על היריבות עם ברק: "רואה את עצמי יושב איתו"

זמן צפייה: 10:27

בחירות 2019  - הסיבוב השני: חבר הכנסת גבי אשכנזי ("כחול לבן") התייחס הערב (שבת) בריאיון ל"חדשות השבת" להתפתחויות הפוליטיות האחרונות, ובראשן ירידת המפלגה בסקרים האחרונים. "מה שלמדתי בפוליטיקה הישראלית הוא שיום הסקרים האמיתי הוא יום הבחירות", אמר, "אנחנו משוכנעים שאנחנו יכולים לשחזר את ההישג בבחירות האחרונות".

"בבחירות האחרונות קיבלנו מספר מדהים של 35 מנדטים", הוסיף עוד, "ראיתי את הסקרים האחרונים. הבוחרים מבינים שרק מפלגה גדולה יכולה להנהיג את הממשלה. רק כחול לבן יכולה להביא אלטרנטיבה לשלטון. יש פער עצום בין השיח התקשורתי והסקרים למה שקורה בציבור. מי שרוצה שינוי צריך להחליף את נתניהו".

אהוד ברק
''רואה את עצמי יושב איתו''. אהוד ברק

אשכנזי התייחס גם לחיבורים האחרונים משמאל. "מברכים על ההצטרפות של אורלי לוי לעמיר פרץ", אמר, "היא מנהיגה ראויה. אנחנו מקווים שמפלגות השמאל יגלו אחריות כדי לא לאבד קולות. אנחנו נשב עם כל מי שיתאים לקווי היסוד של המפלגה שלנו. רואים במרצ ובברק שותפים". על יריבותו עם ברק אמר: "אני רואה את עצמי יושב איתו".

מהליכוד נמסר בתגובה לשניהם: "גבי אשכנזי, שהתנגד לבניית הגדר שבלמה את שטפון המסתננים, תמך בהסכם הגרעין הרע עם איראן, ואמר עכשיו שגנץ ולפיד ישבו עם ברק ומרצ, שממחיש שהבחירות האלה הן בין מנהיגותו המוכחת של ראש הממשלה נתניהו ובין חוסר הניסיון והדרך השגויה של לפיד, גנץ וברק".

מוקדם יותר אמרה ח"כ סתו שפיר (המחנה הדמוקרטי) באירוע שבתרבות בבאקה אל גרביה, כי עמיר פרץ עשה טעות שלא הצטרף לאיחוד בשמאל, וקראה לו לחזור. "מנהיגים גדולים באמת יודעים ברגעים מכריעים לשים את האגו בצד, לשמוע את הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש. בזה מנהיגות נמדדת", אמרה, "הבטחתי לציבור שאעשה הכל כדי לקדם את החיבורים במחנה - וקיימתי. זה יכול עוד לגדול, ואצלנו במחנה הדמוקרטי הדלת פתוחה. אני קוראת למפלגת העבודה, הבית האידיאולוגי שלי, להצטרף".

"העליונות וההתנשאות של נתניהו כלפי תושבי הפריפריה, ערי הפיתוח והמגזר הערבי עוברת כל גבול. מנהיגותו המנותקת הפותחת שסעים מדממים וזורעת תחושת קיפוח והזנחה שלא ניתנת לגישור", אמר ח"כ באירוע בשפרעם, "בכוונתי להציג תכנית כלכלית שתבשר סדר עדיפויות חדש. את הניתוק וההתנשאות של נתניהו תחליף שותפות ישראלית. עם עדיפות ברורה בהשקעה בשירותים חברתיים, בהעלאת השכר במשק , בנית תשתיות בפריפריה הגיאוגרפית ,קידום תוכניות המיתאר כך שכל זוג צעיר יוכל לבנות בית ומשפחה בעיר הולדתו".