נתניהו: מבקשים לחדש את התיירות ליוון וקפריסין ב-1 באוגוסט

רה"מ נועד עם עמיתו היווני, והצהיר כי נבחנת האפשרות לפתוח את השמיים לשתי המדינות - בכפוף להיקפי התחלואה. ר"מ יוון: "יש לנו נהלים רפואיים נוקשים כדי להבטיח את שלומם של התיירים"

זמן צפייה: 07:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, והצהיר: "אנחנו בוחנים את האפשרות לפתוח מחדש את התיירות ליוון וקפריסין. תאריך היעד הוא 1באוגוסט - תלוי בהיקפי התחלואה".

ראש ממשלת יוון הצהיר: "צריך להתכונן לגל שני של קורונה, צריך להיות עירניים. חשוב לנו לפתוח את יוון לתיירות החל מ-1 ביולי. אם דברים יהיו לפי התוכנית, תיירים ישראלים יוכלו לטוס ליוון החל מ-1 באוגוסט - ואנחנו מצפים להם. יש לנו נהלים רפואיים מאוד נוקשים כדי להבטיח את שלומם של התיירים ובריאותם".

עוד בחדשות 13:

ישראל חתמה על הסכם עם חברת "מודרנה" לאספקת חיסון לקורונה

בשל כתובות על תיבת הדואר: שופט העליון פוגלמן התלונן במשטרה

סורבה עליית ישראלים לטיסה ליוון – כי אינם בעלי דרכון אירופי

ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטקיס
ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטקיס | צילום: חיים צח/לע״מ

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ נפגש שר ההגנה היווני ניקולאוס פנגיוטופולוס. בפגישה שוחחו השניים על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני המתקיים בין המדינות, בדגש על ההגנה על המרחב האווירי והימי מפני גורמים רדיקליים וקידום פרויקטים משותפים לתעשיות הצבאיות. עוד דנו השניים בקשר בין צה"ל לצבא יוון ודרכים לקידומו.

גנץ הודה לשר פנגיוטופולוס על השיח הפרודוקטיבי והדגיש בפניו כי "ישראל רואה ביוון שותפה אסטרטגית וידידת אמת ומודה לה על תמיכתה בישראל בנושאים שונים גם במסגרת מוסדות בין-לאומיים". השניים סיכמו להמשיך לעמוד בקשר שוטף.

בני גנץ עם שר ההגנה היווני ניקולאוס פנגיוטופולוס
בני גנץ עם שר ההגנה היווני ניקולאוס פנגיוטופולוס | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בתוך כך, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם מסמך ובו ציין כי ישנה עלייה במספר המאובחנים והחולים הקשים בקורונה בישראל. עוד נכתב כי "קשה לקבוע חד משמעית שאנחנו בפתחו של גל שני הדומה בהיקפו לראשון, מצד שני היקף התחלואה בשבועיים האחרונים עלה לעומת מאי ובפיזור גיאוגרפי נרחב".

בפיזור הגיאוגרפי ניכר כי בחודש האחרון התרבו המקרים המאובחנים בגוש דן וביישובי הדרום לעומת חודש מארס. ככלל, נראה כי התחלואה הארצית מפוזרת מבחינה גאוגרפית - נתון שעלול להעיד על הדבקה משמעותית בקהילה.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

מנתוני התחלואה במערכת החינוך עולה כי 614 תלמידי ואנשי צוות נדבקו בקורונה, כ-22 אלף נמצאים בבידוד ו-171 מוסדות חינוך סגורים.