לאחר הצהרת בנט: אלו המכשולים בדרך להקמת ממשלת השינוי

במקביל לחידוש המו"מ בין ימינה ליש עתיד, כחול לבן מסרבת לחזור לשולחן הדיונים בשל העברת תיק החקלאות לישראל ביתנו ושקד דורשת שינויים בהסכמות - לפיד יפתח את ההסכמים שכבר נחתמו

זמן צפייה: 07:02

לאחר הצהרת יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתכוון להודיע מחר (שני) לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידו להקים ממשלה. עם זאת, עדיין ישנם קשיים בסגירת ההסכמים עם מפלגות גוש השינוי. תחילה, יו"ר כחול לבן בני גנץ לא מעוניין לחדש את השיחות בשל העברת תיק החקלאות, שעד כה היה בידי מפלגתו, לידי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בנוסף, יו"ר רע"ם מנסור עבאס דורש תפקיד נוסף מלבד יו"ר ועדת הפנים.

כמו כן, גם בכירת ימינה איילת שקד דורשת לערוך שינויים בהסכם הקואליציוני, בעיקר בעניין הוועדה למינוי שופטים. על אף זאת, היא עדיין עומדת מאחורי בנט ותצביע בעד ממשלת השינוי בכנסת.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3005212120' autoplay='0' credit='' desc='לוח הזמנים הפוליטי של לפיד ובנט' poster='' kid='1_btt4yg7a' duration='92']

יש לציין כי במהלך הימים האחרונים שקד עדיין ניסתה לפרוץ את הדרך לממשלת ימין, שוחחה עם נתניהו כדי להביא את הצעת הרוטציה לסער, ואף ביקשה מבנט לדחות את הצהרתו.

מעבר לכך, לפיד מתכוון לפתוח את ההסכמים שנחתמו עם שאר המפלגות בגוש השינוי, כדי להתאימם להצטרפות ימינה ותקווה חדשה לממשלה. ביש עתיד מסרו לחדשות 13 כי "זו שעת המבחן הגדולה של מפלגות השמאל". בתוך כך, צוותי המשא ומתן של יש עתיד וימינה יחדשו הערב את השיחות להשגת הסכם קואליציוני.

כעת, על פי המסתמן, כך תראה ממשלת השינוי:

נפתלי בנט - ראש ממשלה (לשנתיים)

יאיר לפיד - ראש ממשלה חליפי ושר החוץ

בני גנץ - שר הביטחון

גדעון סער - שר המשפטים

אביגדור ליברמן - שר האוצר

מרב מיכאלי - שרת התחבורה

ניצן הורוביץ - שר הבריאות

איילת שקד - שרת הפנים

מתן כהנא - שר הדתות

אורנה ברביבאי - שרת הכלכלה

יואל רזבוזוב - שר האנרגיה

מירב כהן - השרה לשוויון חברתי

מאיר כהן - שר הרווחה

קארין אלהרר- שר התיירות

יועז הנדל - שר התקשורת

יפעת שאשא ביטון - שרת החינוך

זאב אלקין - שר הבינוי והשיכון

פנינה תמנו שטה - שרת הקליטה

חילי טרופר - שר התרבות והספורט

אלי אבידר - השר לפיתוח הנגב והגליל

תמר זנדברג - השרה להגנת הסביבה

עיסאווי פריג' - השר לשיתוף פעולה אזורי

עמר בר לב - השר לביטחון הפנים

מיקי לוי - יו"ר הכנסת

עודד פורר - יו"ר ועדת הכספים