בנט: אם היקף התחלואה ימשיך לעלות - נשקול להחזיר חלק מהמגבלות

רה"מ התייחס בישיבת הממשלה לעלייה בתחלואה ואמר שללא שיתוף פעולה של האזרחים, ייתכן שהתו הירוק יחזור חלקית. שקד: "חוק האזרחות יעלה מחר - מאמינה שראשי האופוזיציה הבינו שהוא חייב לעבור"

זמן צפייה: 02:40

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למצב תחלואת הקורונה במדינה ואמר כי "ללא שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול להחזיר חלק ממגבלות התו הירוק". במסגרת התו הירוק עלולות להיכלל מגבלות על כמות אנשים בחלל סגור וכן כניסה בהצגת תעודת מתחסן או בדיקת קורונה תקפה.

"היעד שלנו הוא מקסימום שמירה על אזרחי ישראל ומינימום פגיעה בשגרת החיים", אמר בנט. "אני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילים 16-12 התחסנו בזריקה הראשונה, אבל זה לא מספיק - יש חמישה ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן אז צאו להתחסן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפחות 17 הרוגים בהתרסקות מטוס צבאי פיליפיני – 40 ניצלו

בן 18 נרצח בכפר קאסם – שני צעירים נעצרו בחשד למעורבות

עקב תביעת הדיבה: אולמרט דורש בדיקה פסיכיאטרית למשפחת נתניהו

ראש הממשלה התייחס גם לתקיפת צה"ל ברצועה בתגובה להפרחת בלוני התבערה ואמר כי "ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה. אולם, אלימות, בלונים, צעדות והטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה. אנחנו עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטרי לאזרחים בעזה, ללא מזוודות הדולרים. זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם".

בנושא חוק האזרחות העומד במחלוקת בתוך הקואליציה ובכנסת בכלל, אמרה שרת הפנים איילת שקד: "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו, הוראת השעה פוקעת בשלישי". גם על איומי הליכוד כי לא יצביעו בעד החוק הגיבה השרה: "ראשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב"כ לפני פחות מחודש והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור - אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להיום ישנם במדינת ישראל כ-2,455 חולים קורונה פעילים, מתוכם 185 נדבקים חדשים מאז אתמול. מניין החולים הקשים עלה ל-35 בעוד אחוז הבדיקות החיוביות נותר נמוך ועומד על כחצי אחוז בלבד.