גדעון סער: "אם נתניהו ירכיב ממשלה - אשב באופוזיציה"

בכיר הליכוד לשעבר הצהיר בריאיון ראשון ל"המטה המרכזי" כי לא יישב בממשלה תחת נתניהו: "מי שרוצה אותו בראשות הממשלה - שלא יצביע בשבילי, בשום מצב לא אתמוך בזה"

זמן צפייה: 15:49

בכיר הליכוד לשעבר גדעון סער התחייב הערב (שבת) בריאיון ראשון אחרי עזיבת הליכוד כי לא יישב בממשלה בראשות בנימין נתניהו: "אם נתניהו ירכיב ממשלה - אשב באופוזיציה", הצהיר סער. "מי שרוצה שהוא ימשיך להיות ראש ממשלה שלא יצביע בשבילי. בשום מצב לא אתמוך בזה". את הדברים אמר בריאיון ל"המטה המרכזי".

"מטרתי היא להחליף את השלטון", המשיך. "לא עזבתי את התנועה שרוב חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונתו של נתניהו, שגם ככה היא הארוכה ביותר בתולדות המדינה. מי שרוצה את חילופי השלטון במדינת ישראל – את קולו אני מבקש".

סער הוסיף ואמר: "אני לא אשב תחת לפיד כראש ממשלה. הוא לא יכול לאחד את העם ואין סיכוי שאצטרף לממשלה שהדרך שלה שונה באופן חזיתי מהדרך שלי". לגבי שותפים עתידיים במפלגתו אמר סער: "עדיין אין סיכום ביני לבין שאשא ביטון. אני מקווה שאיזנקוט יצטרף למערכת הפוליטית, אנחנו נמצאים בקשר ואני מקווה שירוץ לצידי. הוא הודיע שהוא לא יחליט לפני שהכנסת תפוזר סופית".

עוד בחדשות 13:

"גנץ ואשכנזי לא מגיעים לרמתו": האם איזנקוט ייכנס לפוליטיקה?

סקר חדשות 13: המפלגה של סער יכולה למנוע מנתניהו להקים ממשלה

Capture
גדעון סער

סער הצהיר: "אני לא חושב שתפרו תיק לנתניהו - מי שחושב ככה זה קשקוש בעיניי והשמצה חמורה. בית המשפט הוא שיקבע". עוד אמר: "דרושות רפורמות משמעותיות ועמוקות במערכת המשפט. לצערי, במשך 15 שנה נתניהו לא עשה שום דבר בנושאים האלה".

חבר הכנסת לשעבר תקף גם את התנהלות מפלגתו לשעבר: "עוסקים באינטרסים אישיים, שבתנועה נורמלית לא אמורים אנשים פוליטיים לעסוק בהם. יש קו של הרחבת השסעים בחברה הישראלית, של שיח מאוד קשה ורעיל שמסכן את המרקם החברתי במדינת ישראל. תמכתי בממשלה המנופחת והמעוותת הזאת, גם כשלא נכללתי בה. לא היה לי שום תפקיד בכנסת ועדיין תמכתי. אני מסתכל על התהליך, הניהול הכושל והרשלני של נושא הקורונה, ההתקפה על הממלכתיות, על האחדות. יש היום תהליך מסוכן - ונתניהו הוא תורם ראשי לתהליך הזה".

בתגובה לדברים נמסר מהליכוד: "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע הערב שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-1212202003 ' autoplay='0' credit='' desc='מירי רגב ב"המטה המרכזי"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1607795126/x-ghhv_n4enwr.jpg' kid='1_b3cqs6s8' kid='1_b3cqs6s8' duration='621'']

בהמשך, התייחסה השרה מירי רגב לדבריו של סער, ותקפה ב"המטה המרכזי": "מי שמצביע לגדעון סער - מצביע לשמאל. הוא הפך להיות משחק בידי השמאל ועשה מהלך תועלתני של אגו". עוד התייחסה להצהרתו של סער לפיה לא יישב בממשלת נתניהו: "הרבה אמרו שלא יישבו עם נתניהו, עמיר פרץ בלי שפם ויושב בממשלה".