הרווח של רה"מ מול ההפסד של בנט: השפעות הצעד של סער על הימין

החלטתו של חבר הכנסת להקים מפלגה חדשה מהווה מכה ליו"ר ימינה, משום שסער קורץ למצביעים שלו. נתניהו נפטר מגדול מתנגדיו במפלגה, וייתכן שיוכל עוד לצרפו לממשלה בראשותו • פרשנות

זמן צפייה: 03:45

עדיין לא ברור כיצד - אם בכלל, כיצד פרישתו של גדעון סער מהליכוד והחלטתו להקים מפלגה חדשה תשפיע על הבחירות הבאות, אולם בהחלט ייתכן שסער יעבור את אחוז החסימה. רצונו "להתמודד מול נתניהו כדי להחליפו בראשות הממשלה" נשמע מעט יומרני בשלב זה, אבל אם יצליח להשיג מספר משמעותי של מנדטים - זה יהיה הישג לא מבוטל.

מי שבוודאות מפסיד מהמהלך הוא נפתלי בנט, שעל פי הסקרים עד כה מפלגת ימינה בראשותו תהיה המפלגה השנייה בגודלה. סער, שמפלגתו, כך נראה, תהיה מפלגת ימין שמתנגדת לנתניהו, תפנה לאותם בוחרים כמו של בנט. לא זו בלבד, אם הוא יצרף למפלגה את יפעת שאשא-ביטון, צבי האוזר ויועז הנדל, יהיו מי שיעדיפו להצביע לימין הממלכתי בראשותו של סער.

לכתבות נוספות בנושא >>

סער פרש מהליכוד: "המפלגה הפכה כלי שרת לאינטרסים של נתניהו"

גדעון סער עוזב את הליכוד: צפוי להודיע על הקמת מפלגה חדשה

חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד באולפן חדשות 13
חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד באולפן חדשות 13 | צילום: חדשות 13

מנגד, מי שמרוויח מהצעד של סער הוא נתניהו. מצד אחד, עם עזיבתו של סער את המפלגה, תם עידן חברי הליכוד המועטים שהתנגדו לחוקים הפרסונליים. מהצד השני, אם סער יעבור את אחוז החסימה, ייתכן שנתניהו יוכל לצרף אותו לממשלה בשביל להגיע לרוב של 61.

סער אומנם תקף את נתניהו בנאומו, ואף אמר כי "שינוי בהנהגת המדינה הכרחי", אך בשום שלב הוא לא הצהיר כי לא ישב תחתיו אם הוא יבחר שוב בבחירות הבאות. מכאן, שהוא מנסה להביא קולות משני הצדדים, אלה שמתנגדים לנתניהו ואלה שלא בהכרח, ולהשאיר לעצמו מרחב תמרון.

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס

בינתיים, שמועות שרצות במערכת הפוליטית סבורות כי גדי אייזקונט יצטרף לסער, ויהיה השני ברשימה החדשה. חרושת השמועות נשענת על ההשערות לפיהן אייזנקוט יהיה מעוניין להיכנס למערכת הפוליטית במפלגת ימין-מרכז, וכי מכך שיש לו נכונות להיות מספר 2.