בעולם קוראים לבטל את הבנייה בשתי שכונות בי-ם: "מנוגדת לחוק"

משרד החוץ הגרמני הודיע כי מדינתו "מודאגת מאוד" מהודעת נתניהו על הכוונה להקים יחידות דיור בשכונות בי-ם: "חתירה תחת האפשרות להקים מדינה פלסטינית". בצרפת ובאירלנד הצטרפו לגינוי

זמן צפייה: 01:05

משרד החוץ הגרמני התייחס היום (שישי) להודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אישר בנייה בשכונות גבעת המטוס שנמצאת מעבר לקו הירוק ובהר חומה. המשרד הודיע כי "אנו מודאגים מאוד מהודעת ממשלת ישראל על הבניה בגבעת המטוס ובהר חומה במזרח ירושלים הכבושה. הבנייה תנתק את מזרח ירושלים משאר הגדה המערבית ותחתור תחת האפשרות להקים מדינה פלסטינית. המהלך מנוגד לחוק הבינלאומי ואנו קוראים לממשלת ישראל לבטל אותו".

משרד החוץ הצרפתי הצטרף לגינוי: "מגנים את הודעת ישראל על בניית אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות גבעת המטוס והר חומה במזרח ירושלים. המהלך מנוגד לחוק הבין-לאומי ופוגע בצורה ישירה ביכולת להקים מדינה פלסטינית. אנו קוראים לממשלת ישראל לשקול מחדש את ההחלטה ולהימנע מצעדים חד צדדיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איראן נכנסה ל"רשימה השחורה" של ארגון בינ"ל הנאבק במימון טרור

ניסיון פיגוע בי-ם: פלסטינית ניסתה לדקור עובר אורח – ונעצרה

ירי כדור הספוג בבן ה-9 בעיסאוויה: שני שוטרים נחקרו במח"ש

בנייה בשכונת גבעת המטוס בירושלים
בנייה בשכונת גבעת המטוס בירושלים | צילום: דף הפייסבוק של אריה קניג

בנוסף לכך, שר החוץ של אירלנד סיימון קובני אמר כי הוא "מגנה את הודעת ממשלת ישראל על קידום הבניה בגבעת המטוס והר חומה במזרח ירושלים שהינה מנוגדת לחוק הבינלאומי. אני קורא לממשלת ישראל לא לנקוט צעדים נוספים לקידום הבניה באזורים האלה ולעצור את כל הבניה בהתנחלויות".

בטורקיה הצטרפו לגינויים ואמרו כי "אנו מתנגדים בתוקף להחלטה הישראלית לבנייה בהתנחלויות, שהיא בניגוד לחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם".

כאמור, אתמול הודיע נתניהו הודיע במהלך סיור בירושלים, על אישור בנייה בשכונת גבעת המטוס. עוד הודיע ראש הממשלה על הקמת 4,000 יחידות דיור חדשות בשכונת גבעת המטוס, בהן 1,000 יחידות לתושבי בית צפפא ו-3,000 לתושבים יהודים. משמעות הבנייה היא מניעת הרצף הטריטוריאלי בין השכונות הפלסטיניות בעיר.

"בהר חומה יהיו 50,000 תושבים, כמו עיר בינונית בישראל. אישרתי גם את הבנייה בגבעת המטוס. דו קיום בשלום בירושלים, ירושלים מתחברת ונבנית. אנחנו מחברים את כל חלקיה בירושלים המאוחרת, הסרתי את כל המגבלות", אמר ראש הממשלה.

בניגוד לדבריו של נתניהו, מדובר בקידום של תכנון בשלבים ראשונים בלבד, ולא בבנייה בפועל. בבנייה שבשכונת גבעת המטוס מדובר באישור לפרסום מכרזים. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכניות הבנייה, ומי שעיכב את פרסום המכרזים במשך תקופה ארוכה היה נתניהו. כעת נותר לראות האם מנהל מקרקעי ישראל יפרסם אותם.

משרד החוץ הירדני גינה את הצהרת ראש הממשלה: "הפעולות החד צדדיות הללו מפרות את החוק הבין-לאומי. על ממשלת ישראל להפסיק במדיניות ההתנחלות שפוגעת בעקרון שתי המדינות ומחסלת את האפשרות לשלום באזור".