בכיר ברשות הפלס' מאשים: "חמאס גונב את כספי הסיוע ברצועה"

מחמוד אל-הבאש, יועצו של אבו מאזן לענייני דת, תקף בפוסט בפייסבוק את ארגון הטרור וטען כי "הם משקרים שהם מחלקים כסף למשפחות עניות"; שר החוץ של בחריין: "תומכים בפלסטינים ובשאיפותיהם"

מחמוד אל הבאש
מחמוד אל הבאש | צילום: רויטרס

מחמוד אל-הבאש, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לענייני דת, האשים הלילה (שני) את חמאס בגניבת כספי הסיוע שמגיעים לרצועת עזה. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב הבאש כי "הם גונבים את הסיוע כאשר הוא מגיע לעזה, ולאחר מכן מוכרים את רובו לתועלתם. הם משקרים במסיבות עיתונאים שהם מחלקים את הכספים למשפחות עניות כדי להטעות ולקרוא לעוד נדבנים לתרום - כדי שיוכלו לגנוב גם את הכסף הזה".

בתוך כך, שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה, אמר: "בחריין תומכת בעם הפלסטיני ושאיפותיו ותסייע לכל מאמץ לפיתוח והשקעות בגדה המערבית ורצועת עזה שיאפשרו לעם הפלסטיני לשגשג ולהשיג עתיד טוב יותר".

לעוד כתבות בחדשות 13 >> 

תוכנית השלום יוצאת לדרך: ועידה כלכלית תתקיים בבחריין ביוני

"מאה דולר לכל משפחה ענייה"; דיווח: החלה חלוקת המענק הקטארי

דיווח: המענק הקטארי יחולק לתושבי עזה – כבר בסופ"ש הקרוב

אמש הודיע הבית הלבן כי ב-25 ביוני תתקיים ועידה בת יומיים בבחריין, לעידוד השקעה כלכלית בעזה ובגדה המערבית. לראשונה צפויה להגיע למדינה משלחת של אנשי עסקים ועיתונאים ישראלים. הוועידה תהיה חלק מתוכנית השלום של טראמפ, שחלקה הכלכלי יתפרסם באמצע חודש יוני. הפרק המדיני בתוכנית יפורסם במועד מאוחר יותר.

שר האוצר האמריקני מנוצ'ין יוביל את המשלחת האמריקנית לוועידה בבחריין יחד עם ראש צוות השלום של הבית הלבן ג'ארד קושנר. לוועידה יוזמנו שרי אוצר ממדינות ערב וממדינות המערב וכן אנשי עסקים וראשי חברות כלכליות גדולות מרחבי העולם.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ. | צילום: רויטרס

ישראל תוזמן גם כן לוועידה בבחריין ושר האוצר בממשלה החדשה (מסתמן כי זה יהיה משה כחלון בשלב זה) צפוי לעמוד בראש המשלחת. הבחריינים יאפשרו גם לאנשי עסקים ועיתונאים ישראלים להגיע לוועידה. בין ישראל לבחריין אין יחסים דיפלומטים רשמיים וזו תהיה קפיצת מדרגה בנורמליזציה בין המדינות.

עוד בחדשות 13:

קושנר על תוכנית השלום: "שני הצדדים יצטרכו לבצע פשרות קשות"

אבו מאזן: "נתניהו לא מאמין בשלום – איננו בונים עליו"

ראש הממשלה הפלסטיני: "תוכנית השלום של טראמפ נולדה מתה"

הפלסטינים גם הם מוזמנים, אך לאור החרם של הרשות הפלסטינית על הבית הלבן לא צפויים להגיע שר האוצר הפלסטיני או גורמים פלסטינים רשמיים אחרים. בכיר בבית הלבן אמר שאנשי עסקים פלסטינים רבים הוזמנו וככל הנראה לפחות כמה מהם ישתתפו.

ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר | צילום: רויטרס

בכיר בממשל טראמפ אמר לאחר הצהרת הבית הלבן: "נפרסם בהמשך את החלק המדיני של תכנית השלום שיעסוק בכל סוגיות הליבה. החלק הכלכלי והחלק המדיני משלימים זה את זה ואינם באים אחד על חשבון השני. אנחנו לא מנסים לקדם שלום כלכלי בלבד. החלטנו לפצל את השקת תכנית השלום לשני חלקים כדי שיהיה לאנשים יותר קל להבין את הרעיונות שלנו ולהתעמק בהם".

ביום שישי מצרים הודיעה לחמאס ופתח כי היא איננה מעוניינת להמשיך לתת חסות בנושא הפיוס הפנים-פלסטיני וכי עליהם למצוא מתווך אחר, וכי קהיר תתרכז כמתווכת בין חמאס לישראל בעניין הרגיעה בעזה. כך דווח באתר החדשות הקטארי "אל-חליג' אונליין" מפי בכירים פלסטינים.

על פי הבכירים, מצרים טענה כי תתעלם לחלוטין מנושא הפיוס לאור המחלוקת המתגברת בין הצדדים, לאור הסנקציות של אבו מאזן על הרצועה ולאור הרכבת ממשלת הרשות הפלסטינית ללא הסכמה פנימית. המקורות ציינו כי הסימנים מצביעים על כך שקטאר היא זו שתעניק את חסותה בנושא, מה שמוסכם על הצדיים, וזאת במיוחד לאחר ההתחממות ביחסים בין קטאר לפתח.