האיחוד האירופי העביר מסרי אזהרה לגנץ בנוגע למהלכי סיפוח

לפי דיפלומטים אירופים, בזמן המו"מ עם הליכוד הובהר ליו"ר כחול לבן כי כל צעד חד צדדי להחלת ריבונות בגדה המערבית יגרור אחריו השלכות שליליות על היחסים עם ישראל. בלשכת גנץ סירבו להגיב

זמן צפייה: 01:03

לפי דיפלומטים אירופים, גורמים באיחוד האירופי העבירו בשבועות האחרונים, במקביל למשא ומתן על הקמת ממשלת חירום, מסרי אזהרה ליו"ר כחול לבן בני גנץ בנושא מהלכי סיפוח בגדה המערבית אותם עשויה לבצע הממשלה העתידית - כך פורסם היום (שבת) בחדשות 13. בלשכת גנץ סרבו להגיב לדברים.

גורמים באיחוד האירופי שוחחו עם היועצת של גנץ לענייני חוץ, מלודי סוחרביץ', והבהירו לה כי האיחוד מתנגד בחריפות לכל מהלך סיפוח חד צדדי. עוד הובהר כי על גנץ לקחת בחשבון שלמהלכי סיפוח בגדה המערבית יהיו השלכות שליליות על היחסים של האיחוד האירופי עם ישראל והם יגררו תגובה חריפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגדלת שיעור העובדים ופתיחת עסקים: ההקלות שייכנסו לתוקף ממחר

נתניהו לשרים: "אף אסטרטגיית יציאה לא תחזיק הרבה זמן"

מקורות פלסטיניים: חמאס דורש מכונות הנשמה במסגרת עסקת השבויים

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

הדיפלומטים האירופים אף ציינו כי סוחרוביץ' השיבה שגנץ נאלץ להתפשר על עמדתו בנושא הסיפוח ולוותר לראש הממשלה בנימין נתניהו מחוסר ברירה, מכיוון שהחליט להתעקש על דברים אחרים בהסכם הקואליציוני. עוד ציינה היועצת כי יו"ר כחול לבן ינסה להשפיע על נושא הסיפוח מתוך הממשלה אם זו תקום.

בתוך כך, הפערים במשא ומתן בין הצוותים של כחול לבן והליכוד אומנם הצטמצמו, אך החשדנות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ - עדיין גדולה, והערב כמעט היה פיצוץ במגעים. בינתיים, הליכוד ויתרה על הדרישה של ביטחונות על האפשרות שבג"ץ יתערב כדי לפסול את נתניהו כממלא מקום ראש הממשלה לאחר שיסיים את כהונתו.

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס
דרישת הליכוד הכעיסה מאוד את אנשי כחול לבן, ולכן המפלגה ויתרה עליה. עם זאת, יש עדיין נושאים שלא נפתרו, כמו עניין תיק החוץ. במקביל, כחול לבן מנסים לשנות חלק מהסיכומים שכבר הושגו בסוגיית הוועדה למינוי שופטים.

מוקדם יותר הערב אמר נתניהו בזמן הצהרתו על ההקלות בהסגר כי "אנחנו עושים מאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית". לדבריו, "אין מישהו שרוצה בזה יותר ממני כי ראיתי את נגיף הקורונה הדוהר לעברנו. אני רואה בממשלת אחדות וחירום לאומית חלק הכרחי לניצחון במלחמה הזו".