עימות בין החרדים לגנץ: השר יצחק כהן התפטר "בגלל רה"מ החליפי"

חבר הכנסת מש"ס, שכיהן כשר במשרד האוצר, הודיע על סיום תפקידו. זאת, לפי המפלגה, לאחר שיו"ר כחול לבן התנה את הישארותו בכך שימונה מנכ"ל למשרד המשפטים. "הבטיח לדרעי - וחזר בו"

אריה דרעי ובני גנץ
אריה דרעי ובני גנץ | צילום: חיים צח, רויטרס

השר יצחק כהן (ש"ס) הודיע היום (שלישי) על התפטרותו מתפקיד שר במשרד האוצר. זאת, על פי מפלגתו, בשל סירובו של רה"מ החליפי לאפשר את הישארותו של כןה בתפקיד. כהן ישוב לכהן כסגן שר במשרד האוצר.

על פי ש"ס, "גנץ הבטיח אמש לשר אריה דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר, כי זה דרש את הסכמתו בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה. היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו, ודרש בתמורה למנות מנכ"ל משרד משפטים".

יצחק כהן ואריה דרעי
יצחק כהן ואריה דרעי | צילום: לע"מ

כזכור, בשבוע שעבר הגיש כהן את התפטרותו מתפקיד שר הבינוי והשיכון, חודש בלבד לאחר שמונה. במכתב ההתפטרות, כתב השר היוצא: "בשל האתגרים הכלכליים עימם מתמודדת מדינת ישראל בימים אלה אשר צפויים ללוותאותנו בתקופת הקורונה, ביניהם תקציב המדינה, משבור הקורונה ועוד, אני סבור כי ראוי שאקדיש את כל מרצי ונסיוני לפעילותי במשרד האוצר".

לאחר התפטרותו, ובתום דיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט אמש כי יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ישוב לתפקידו כשר הבינוי והשיכון. זאת, לאחר שהתפטר במחאה בעקבות הטלת הסגר השני במהלך חגי תשרי.