ברקע המגעים בין כחול לבן והליכוד: גנץ וסער נועדו הלילה

בצל הניסיונות להגיע לפשרה שתמנע את פיזור הכנסת, נפגש יו"ר כחול לבן עם יו"ר מפלגת "תקווה חדשה - אחדות לישראל" • גנץ לחברי מפלגתו: "אלה יומיים קריטיים, מבקש לא לייצר רעש ציבורי נוסף"

זמן צפייה: 00:34

יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר "תקווה חדשה - אחדות לישראל" גדעון סער, נועדו הלילה (ראשון). זאת, ברקע המגעים בין כחול לבן והליכוד בניסיון למנוע את פיזור הכנסת.

בתוך כך, שלח גנץ הודעה לחברי כחול לבן: "אכן יומיים קריטיים, ואני מבין את הרעש ומתחיו הנלווים. ובכל זאת, אני מבקש מכולם להישאר בעמדותינו המאופקות. אני פועל למען כחול לבן ולמען האינטרסים החשובים שלשמם אנחנו כאן, ומבקש מכולכם לנהוג בזהירות הראויה ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי. כל אמירה חסרת אחריות פוגעת בחוסננו".

פגישתם של השניים מגיעה כאמור ברקע המשבר בקואליציה, שעלול להוביל לכך שישראל תלך לבחירות - במידה שלא יושגו הסכמות בין גנץ לנתניהו. בשיחות סגורות שערך עם מקורביו, הצהיר גנץ כי לא יסכים להתפשר על הרוטציה, ואם אכן יעמוד בהבטחה זו - כמעט בטוח שישראל תלך לבחירות.עם זאת גורמים בסביבתואומרים שאם יצליחו לסכם על עסקה ברגע האחרון – יכול להיות שהוא ישנה את דעתו.

עוד בחדשות 13:

ישראל מתחסנת: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן בבתי החולים

עקב הדיווחים על מוטציה חדשה: תיאסר כניסת זרים מבריטניה לארץ

מסתמן: תלמידי כיתות א׳-ד׳ ימשיכו ללמוד גם בערים האדומות

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

המגעים בין גנץ לנתניהו, שעליהם פורסם לראשונה בחדשות 13, התקיימו באופן אינטנסיבי ומפורט. עיקר המחלוקת הוא מתי תתחיל הרוטציה. נתניהו הסכים להמשך כהונת אבי ניסנקורן במשרד המשפטים תוך התניה שתקום ועדת המינויים שלא הוקמה לאחר ההסכם הקואלציוני הקודם. הוסכם גם שנקודות היציאה לקיום הרוטציה יישללו מנתניהו, כלומר - כבר היום יש לגנץ אפשרות להבטיח את היותו ראש ממשלה.

ביום שישי התייחס יו"ר כחול לבן למגעים עם הליכוד, ובפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו איים כי "אם נתניהו, שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר - אנחנו נלך לבחירות, נדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו".

"לא יהיו שום פשרות", הוסיף גנץ, "אני חוזר ואומר לליכוד: תם עידן השקרים - הגיעה עת המעשים והתוצאות". שר הביטחון הסביר כי הקים ממשלת אחדות עם נתניהו רק למען מיגור מגפת הקורונה ומגפת ה"שיסוי והפילוג", כלשונו, ולכן - "אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן".

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

גורם בליכוד התייחס  גם הוא ביום שישי למגעים בין הצדדים ואמר כי "בשלב זה התקשורת עסוקה בפייק ניוז. המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים, כדי להמשיך יחד לטובת הענקת חיסונים וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל בזמן שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. חבל לגרור את המדינה לבחירות דווקא בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח".