גנץ לפלסטינים: "המזה"ת משתנה, האינטרס שלכם לשוב למשא ומתן"

שר הביטחון פנה באמצעות מתאם הפעולות בשטחים לאוכלוסייה הפלסטינית בנוגע למשא ומתן עם ישראל, וגם בנושא הקורונה: "נסייע לכם בנושא החיסונים ונתחיל בדיקות מדגמיות במעברים"

זמן צפייה: 03:23

גנץ בפניה ישירה לפלסטינים: בצל חילופי השלטון בארה"ב והעליה בתחלואה בגדה ובעזה, פנה הבוקר (שישי) שר הביטחון בני גנץ לאוכלוסיה ולהנהגה הפלסטינית באמצעות דף הפייסבוק של מתאם הפעולות בשטחים. "המזרח התיכון משתנה – זה האינטרס שלכם לחזור למשא ומתן", אמר.

גנץ גם הודיע כי ישראל נכונה לסייע בנושא החיסונים לפלסטינים, זאת על רקע הדיווחים לפיהם כבר בשבוע הבא יחלו להגיע מנות החיסון של חברת פייזר. בנוסף הציע שר הביטחון סיוע בנושא האכיפה והבדיקות. "נגביר את האכיפה על אי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A ו-B, ובתיאום עם הרשות הפלסטינית ונתחיל בדיקות מדגמיות במעברים", אמר.

עוד הוסיף, כי ישראל מתכוונת לקדם פרויקטים ברצועת עזה. "נקדם פרויקטים הנוגעים להוצאת פועלים, אזורי תעשייה משותפים, ופרויקטים בנושא אנרגיה, מים וחקלאות - אך זאת בתנאי שיוחזרו השבויים והנעדרים ותופסק התעצמות חמאס".

קורונה ברשות הפלסטינית
''נסייע בחיסונים''. קורונה ברשות הפלסטינית | צילום: רויטרס

אתמול דווח בחדשות 13 כי ישראל דנה בימים האחרונים בשאלה אם להעניק אישור באופן מיידי לחיסון של פייזר - עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). זאת, בדומה למהלך שנקטו בבריטניה.

לישראל יש את הסמכות להחליט לאשר את השימוש, אך עם זאת, הנטייה כעת היא להמתין לאישור ה-FDA - שעל פי ההערכות צפוי להתקבל בתוך שבוע. בינתיים, משרד הבריאות עדכן את קופות החולים שכבר במשלוח של החודש הקרוב צפויות להגיע מנות חיסון שיספיקו לשני מיליון בני אדם - כאמור, כבר בחודש הבא.