הממשלה אישרה: הסגר הוארך עד יום שישי ב-7:00 בבוקר

לאחר שחוק הקנסות אושר בכנסת, השרים הכריעו בדבר הארכת תקופת המגבלות בארבעה ימים, וביום רביעי יתכנסו שוב. סגירת הגבולות הוארכה בשבעה ימים, שבים מחו"ל יחוייבו בבידוד במלונית

זמן צפייה: 01:04

הממשלה אישרה הלילה (שני) כי הסגר יוארך עד יום שישי ב-7:00 בבוקר, זאת לאחר ישיבת ממשלה שנמשכה שעות. ביום רביעי השרים יתכנסו שוב כדי להחליט האם יש להאריך את הסגר פעם נוספת.

כמו כן, אישרו השרים את הארכת סגירת הכניסה והיציאה מישראל בשבעה ימים, והחליטו כי ועדה בראשות שר האנרגיה יובל שטייניץ תדון בבקשות הגעה לישראל מסיבות הומניטריות או ומסיבות מיוחדות.

עוד החליטה הממשלה כי תחול חובת בידוד במלונית מטעם המדינה לשבים מכל מדינה בעולם, החל ממחר ועד ליום ראשון ה-7 בפברואר. ועדה של משרד הבריאות תבחן בקשות חריגות באופן פרטני.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הכנסת אישרה: יוכפל סכום הקנסות למוסדות שמפרים את ההנחיות

ניסנקורן הודיע לחולדאי: לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים

זעם עקב ההלוויה בי-ם: "רה"מ ויתר על אכיפה משיקולים פוליטיים"

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "חייבים להאריך את את הסגר בשבוע ולא לעשות מזה פוליטיקה - להתמקד בהפרות של ציבור אחד או בהפרות של מגזרים אחרים. צריך למנוע התקהלויות בכל מגזר".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "בתוך שבוע נביא כמיליון חיסונים נוספים לאזרחי ישראל". בתגובה, יו"ר כחול לבן בני גנץ, שמבקש כי ההארכה תהיה לזמן קצר יותר, אמר כי "לסגר יש מחיר כלכלי, חברתי ובריאותי. אנחנו לא יכולים להמשיך עם הסגרים האלה למשך זמן רב".

בד בבד, המטה לביטחון לאומי הזהיר בהמלך הישיבה כי רמת התחלואה יורדת אך היא איטית מאוד, וספק אם הושגה שליטה עליה. בנוסף, על אף מבצע החיסונים שמתנהל, השעפתו טרם ניכרת. במקביל, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר ערב לשרים כי "70% מהמאומתים - נשאי המוטציה הבריטית", כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה
בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה

לפני שהחלה הישיבה, הודיע גנץ כי ידרוש להתחיל לפתוח חלקית את המסחר ביום חמישי הקרוב, וזאת כתנאי לתמיכה בהארכת הסגר, במסגרת דיון שמתקיים כעת בישיבת ממשלה. "אנחנו עובדים על עצמנו, הכול פתוח", אמר שר הביטחון.

במהלך ישיבה של שרי כחול לבן, אמר גנץ: "החל מיום ראשון הקרוב אנו קוראים לפתיחה מיידית של מסחר אחד על אחד בקרב אלו שקיבלו את החיסון השני, הפסקת מגבלת המרחק מהבית ופתיחה של הליגות המקצועניות ללא קהל". כמו כן, לצד פתיחת המחסר ביום חמישי, קרא גנץ גם לפתוח את החינוך לגיל הרך, צימרים במתווה משפחה וכן תמיכה בהארכת סגירת נתב"ג.

בתוך כך, פורום ראשי המסחר בישראל פרסמו היום הודעה כי "בעקבות התמונות המדאיגות של חוסר האכיפה בלוויה ההמונית וההבנה שהפכנו לשעיר לעזאזל, קיימנו פגישת זום עם בני גנץ. נציגי הפורום הבהירו שבמידה וממשלת ישראל תחליט על פתיחה חלקית של המסחר, בו ביום יפתחו ראשי המסחר את כל המסחר בארץ".

עוד נכתב מטעמם: "פתיחה חלקית של חנויות הרחוב, המהוות 10% מהמסחר בישראל, לאחר חודש מלא של סגר תגרום לתורי ענק, התקהלויות עצומות ותחלואה בהיקף רחב. כמו כן פתיחה חלקית תגרום למרי אזרחי והפרה מלאה של הסגר מצד עשרות אלפי בעלי עסקים. גנץ הבטיח לעשות מאמץ לפתיחת המסחר כבר בימים הקרובים , לאחר שהבין שכ-90,000 עסקים הושמדו מאז פרוץ הקורונה ועסקים רבים אחרים הסתבכו בשוק האפור".

בני גנץ ויריב לוין
בני גנץ ויריב לוין | צילום: ערוץ הכנסת

טרם ההצבעה במליאה פרץ עימות בין יו"ר הכנסת יריב לוין לגנץ. לוין תקף את האחרון וטען: "לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית, כאשר אדוני אוחז בגרון אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד. לצערי לא קיבלת גם את ההצעה שהצעתי שהייתה שומרת על כבוד הכנסת וסדרי המנהל כאן, ושמירה על זכות המיעוט שמתנגד לחוק ורוצה להיות נוכח במליאה".

גנץ השיב ללוין כי "אני מבין את נאום הביוש שאתה מנסה לעשות לי. איך קרה שמפלגה, שאתה מבכיריה, חוסמת במשך חודשיים את התהליך, ואנחנו צריכים להתנהג כאילו זו פעולה דחופה. לא דאגת שזה יעלה בזמן וכנדרש וחבל שכך. הייתי משוכנע שתשמור על ממלכתיות, לכולנו יש אכזבות בחיים".