גנץ קטע פגישה עם רה"מ בשל דברי רגב; גורם בסיעתו: מצפה שתתנצל

יו"ר כחול לבן ונתניהו נועדו בצהריים, פגישה שנעצרה בשל התבטאות שרת התחבורה בריאיון לידיעות אחרונות כי גנץ "לא בשל להיות ראש ממשלה". בכירים בליכוד: "הגיע הזמן להפסיק מתקפות אישיות"

זמן צפייה: 03:34

יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו מוקדם יותר היום (רביעי), אך פגישתם נקטעה בשל דברי שרת התחבורה מירי רגב נגד גנץ בריאיון לידיעות אחרונות.

בריאיון אמרה רגב כי גנץ "לא בשל להיות ראש ממשלה". גורמים בכחול לבן ציינו כי הם "מצפים להבהרה והתנצלות מרגב עצמה". בכירים בליכוד הוציאו מסר מפייס, ואמרו כי "הקמפיין הסתיים וזו העת לאחדות. הגיע הזמן להפסיק את המתקפות האישיות מכל צד שהוא. הבחירות מאחורינו והמשימות המשותפות לפנינו ועלינו לשלב ידיים למען אזרחי ישראל".

לאחר הפגישה, אמר גנץ בשיחה עם מקורביו כי "אני את הלקח שלי למדתי, אחרי ששתקתי – לא אתן יותר מתנות לנתניהו". בדברים אלה הוא מתייחס לכך שהוא ביקש מכל אנשי הסיעה שלו השבוע לא להתבטא בעניין המשפט של נתניהו. לפי גורמים בכחול לבן, נתניהו כעס על רגב בשל ההתבטאות ולטענתם אפילו הרים עליה את הקול. הלילה צפויה פגישה נוספת בין גנץ לנתניהו.

Miriic
שרת התרבות מירי רגב

מוקדם יותר היום, מליאת הכנסת אישרה את החוק הנורבגי בקריאה טרומית ברוב של 66 תומכים אל מול 42 מתנגדים. הצעת החוק, אשר נועד לאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימת הסיעה, תועבר כעת לוועדת חוקה ומשפט.

יאיר לפיד, שמוקדם יותר נבחר באופן רשמי ליו"ר האופוזיציה, התנגד להצעה: "החוק הנורבגי הוא החוק הראשון שהממשלה שמה על השולחן. עוד ג'ובים, לשכות, תפקידים וסידור עבודה לחבר'ה. שום דבר לא מעניין אתכם".

"מישהו אצלכם בממשלת המנותקים זוכר מאיפה מגיע הכסף?", תהה בנאומו על הדוכן, "זה כסף של אנשים עובדים - שכירים, עצמאים, משלמי המסים. כל הישראלים הטובים האלה שאתם לא רואים ממטר. אתם לא רואים בני אדם, אתם רואים כספומטים".