גנץ: אין סיבה שאפרוש - צריך להתאחד כדי להחליף את נתניהו

שר הביטחון סירב להגיד בריאיון לחדשות 13 אם יסכים להיות מספר 2 של לפיד, וקרא שוב לאיחוד במחנה מרכז-שמאל. "אחרים גם מעוניינים להחליף את נתניהו - צריך מסה קריטית כדי שזה יקרה"

זמן צפייה: 10:11

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 לקריאה שלו אמש לאיחוד במחנה המרכז-שמאל. לדבריו, "גם יאיר, חולדאי, זליכה ואחרים מעוניינים להחליף את נתניהו. כדי לעשות את זה צריך מסה קריטית, שתיווצר מדיבורים אחד עם השני. אני משוכנע שנוכל לעשות את זה, כי המחנה צריך להתאחד".

עם זאת, השר סירב להגיד אם ייכנס למפלגה כמספר שתיים של לפיד והבהיר: "לא דיברתי איתו, אבל את המגעים שלנו נעשה מחוץ לתקשורת". גנץ אף התנצל על אמירתו לפיה "לפיד שונא אנשים", ואמר בריאיון כי "אמירות העבר שייכות לעבר, איחוד שייך לעתיד".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

גנץ התייחס גם לסקרים שמנבאים לו חמישה מנדטים בלבד, וטען כי כחול לבן היא "מפלגה יציבה ומתחזקת עם בייס חזק - אין סיבה שאפרוש". כמו כן, על אף ששר הביטחון ממשיך לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא טוען כי השניים עובדים ביחד "בצורה טובה מאוד על נושאי הביטחון". לדבריו, "לא אתן לפוליטיקה להתערבב בנושא הזה, ואנחנו יודעים להפריד בין הנושאים".

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "גנץ ממשיך לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לכל אזרחי ישראל - בלי יוצא מן הכלל - ומנהיג את ישראל לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולחזור לחיים".

בתוך כך, גורמים ביש עתיד מסרו הבוקר לאחר קריאתו של גנץ לאיחוד: "גנץ חושב שכולנו חיילים שלו בצנחנים, הוא קובע שעה שולח זימון וכולם צריכים להתייצב. זה הזוי שהוא מזמן לאותה פגישה את יו"ר האופוזיציה לפיד ואת זליכה שלא עובר את אחוז החסימה. הוא עסוק בתרגילי יחסי ציבור, אם הוא באמת רוצה לדבר על איחוד, הוא יודע איך להתקשר ליאיר, יש לו את הקוד הסודי לטלפון".