גנץ האריך את מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה איסמן ב-4 חודשים

כפי שפורסם בחדשות 13: שר המשפטים הודיע כי המינוי יוארך, באישור היועץ המשפטי לממשלה. "מינוי לתקופת הזמן הארוכה ביותר האפשרית - משום שנתניהו לא מאפשר מינוי קבע בשל שיקוליו האישיים"

זמן צפייה: 00:21

שר המשפטים בני גנץ הודיע היום (חמישי) על הארכת מינוי של עורך הדין עמית איסמן כממלא מקום פרקליט המדינה בארבעה חודשים נוספים. זאת, באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ולאחר פנייה בנושא לנציב שירות המדינה.

"על פי ראייתי, יש למנות לפרקליט קבוע בהתאם להחלטת ועדת האיתור שבחרה באיסמן פה אחד", אמר גנץ. "הדבר לא מתאפשר כרגע בשל וטו של ראש הממשלה נתניהו שמבקש למנות 'פרקליט מטעם' בשל שיקוליו האישיים והמשפטיים, ופועל בנושא למרות שהוא נמצא בניגוד עניינים. על כן, החלטתי להאריך את המינוי לממלא המקום לתקופת הזמן הארוכה ביותר האפשרית".

עו''ד עמית איסמן | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים, כזכור, גנץ הודיע כי ימנה את איסמן לתפקיד. זאת, בשל העובדה שבליכוד מסרבים לאשר את מינוי הקבע בממשלה, כחודש וחצי אחרי שוועדת האיתור המליצה עליו לתפקיד. על פי הודעת שר המשפטים, "גנץ נפגש עם איסמן ודן עימו גם בנושא אמירותיו הפוגעניות כלפי נשים. גנץ ששוחח גם עם גורמים נוספים המכירים את הנושא, השתכנע כי איסמן מתחרט על הדברים באופן כנה וכי אין בהם בכדי למנוע את מינויו".

גנץ הוסיף לאחר ההודעה כי "אני עושה הערב צעד נוסף למען שלטון החוק, בשאיפה להפוך אותו לצעד משמעותי ליציבות מערכת המשפט ושלטון החוק. מדינת ישראל צריכה לתפקד - מערכת המשפט חייבת לתפקד ואף אחד לא ימנע ממנה לתפקד. העובדה שאין פרקליט מדינה, היא אות קלון לממשלה ולעומד בראשה".

בני גנץ
בני גנץ

יו"ר נעמת, חגית פאר מסרה בתגובה למינוי כי "מינויו של עו"ד איסמן אולי כשר משפטית, אך פסול ערכית. לא ראוי שאדם שהתבטא באמירות שמציגות תפיסה סקסיסטית, מקטינה ומשפילה כלפי נשים ימונה לתפקיד כה בכיר, קל וחומר תפקיד בכיר ברשויות אכיפת החוק. זהו מסר בעייתי גם לעובדות בפרקליטות וגם לציבור הישראלי בכלל".

יו"ר ארגון פרקליטי המדינה עו"ד אורית קורין בירכה על מינויו. "לאחר תקופה ממושכת ללא פרקליט מדינה קבוע, ארגון הפרקליטים מתכוון לפעול מול עו"ד איסמן בשיתוף פעולה ובעשייה נמרצת לקידום נושאים רבים, ביניהם נושאים הקשורים לתנאי עבודת הפרקליטים הממתינים להכרעתו", כתבה בהודעתה.