גנץ לנתניהו: יש לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע ולקבל החלטות

שר הביטחון כתב פוסט בפייסבוק בו דרש לקבוע מועד לישיבת הקבינט, כדי שניתן יהיה להחליט בנוגע לסגירת הערים האדומות, העלאת הקנסות, ופתיחה של מערכת החינוך והמסחר

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ כתב היום (רביעי) פוסט בפייסבוק שבו הוא דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את קבינט הקורונה, לישיבתו הבאה טרם נקבע מועד, כדי לקבל החלטות בנושא השלב הבא של היציאה מהסגר.

"בשבוע שעבר החלטנו להאיץ את סגירת הערים האדומות בכדי להילחם בעלייה בתחלואה ולבדל בין ערים ירוקות לאדומות", כתב. "זה לא קורה בקצב מספק, למרות שהורדנו את הקריטריונים. לצערי, אם לא נאיץ את הטיפול בנושא, לא נצליח להוריד את קצב ההדבקה. החלטנו גם על העלאת הקנסות - וגם זה לא קרה עדיין - כך לא נוכל לשפר את האכיפה וההרתעה".

נתניהו, עלינו לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע ולתת הנחיות ברורות לציבור.
בשבוע שעבר החלטנו להאיץ את סגירת הערים האדומות...

פורסם על ידי ‏בני גנץ - Benny Gantz‏ ב- יום רביעי, 11 בנובמבר 2020

 

"מיליוני תלמידים ובעלי עסקים מחכים להחלטות שלנו בקבינט, ולכן דרשתי לקיים דיון עוד השבוע שייתן ודאות ושבו נוכל לדון ביישום ההחלטות שלנו למלחמה בתחלואה, ובאפשרות לבצע פתיחה של חלק מהמסחר במתווה חלקי בשטחים פתוחים כפי שהציעו ראשי השלטון המקומי ואת מערכת החינוך, לפי ההצעות שעל הפרק" המשיך. "אסור לחכות לשבוע הבא - חייבים לקבל החלטות פשוטות, ברורות ואחראיות".

נתניהו צפוי לקיים היום דיון בהשתתפותם של שרים ומומחים על עוצר לילי. כזכור, הצעה זו עלתה אמש על ידי המטה לביטחון לאומי, לפיה יוטל עוצר לילי מהשעה 19:00 או 20:00, כדי לסיים מוקדם את הפעילות העסקית ולמנוע התקהלויות אחרי שעות עבודה. בנוסף, לאחר הדיון על העוצר הלילי, יחלו שיחות על מערכת החינוך, במסגרתן תוכרע השאלה האם תלמדי כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים כבר בשבוע הבא, בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט.

בתוך כך, בשל נתוני התחלואה, שרי קבינט הקורונה צפויים לדחות את שלב ההקלות השלישי, הכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות הפתוחים והחזרה ללימודים בכיתות י"א-י"ב. כמו כן, עדיין לא נקבע מועד לישיבה בהרכב מלא, מה שמלמד שככל הנראה אין עדיין החלטה מגובשת בנושא, איך היא צפויה להתכנס היום או מחר.