גנץ: אם נתניהו היה רוצה תקציב – הוא כבר היה מקדם אותו

יו"ר כחול לבן התייחס למתיחות בקואליציה - אך לא אמר שיפרק את הממשלה אם לא יושגו הסכמות: "לא מסתובב ומפזר איומים"; על זירת המטענים שנחשפה סמוך לגבול הסורי: "לא יכול לעבור לסדר היום"

זמן צפייה: 05:57

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שלישי) למתיחות בקואליציה ברקע אי ההסכמות על התקציב, ואמר: "אם נתניהו היה רוצה להעביר תקציב – הוא כבר היה עושה את זה". גנץ אומנם טען כי ראש הממשלה "אמור" לעמדו בהסכם הרוטציה, אולם נמנע מלהצהיר שיפרק את הממשלה אם התקציב לא יעבור. "אני לא מסתובב ומפזר איומים - אני מסביר מה צריך לקרות".

שר הביטחון, שאמר את הדברים במהלך סיור שערך בפיקוד הצפון יחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, הסביר כי ישראל צריכה "תקציב מסודר וממשלה מתפקדת", והוסיף: "החברה הישראלית והמשק הישראלי צריכים תקציב לשנת 2021".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשבילי עפר צדדיים: תיעוד מבריחת החשוד ברצח זוגתו לשעבר בצפון

תיעוד: אבן ובקבוק צבע הושלכו על רכב של ח"כים בסיור בשומרון

\מסתערים על החנויות: תורים במרכזי הקניות הפתוחים • צפו

שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון
שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון
שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אל גנץ וביטון התלוו לסיור הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר, וקצינים בכירים נוספים. הנוכחים קיבלו סקירה ביטחונית על מוכנות הכוחות וקיימו הערכת מצב באוגדה. בתום הביקור, אמר גנץ: "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בגזרת הצפון. לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע".

בהמשך, שר הביטחון התייחס לזירת המטענים שנחשפה מוקדם יותר היום בגבול הסורי, וביקש "להבהיר באופן ברור", כלשונו, כי "סוריה אחראית לנעשה משטחה - כדוגמת המטען הזה, ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחזבאללה - אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה".

שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון
שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון
שר הביטחון בני גנץ בסיור בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתקופה האחרונה, ברקע הטלטלות שחווה המערכת הפוליטית מאז הקמת ממשלת האחדות, נראה כי קואליציית הליכוד-כחול לבן קרובה להתפרקות - יותר מתמיד. האגף הפשרני בכחול לבן נחלש, בעוד שהפוזיציה הלעומתית בתוך המפלגה נותנת את הטון. באופן זה, גנץ מבין שמרחב התמרון שלו במפלגתו מצטמצם. היו יועצים שיעצו לו לא ללכת לבחירות גם במקרה שלא תיושב סוגיית התקציב המאיימת על אחדות הממשלה, אך גנץ כאמור הבין שבמפלגתו לא יאפשרו לו מהלך כזה. לכן, אם לא יהיה תקציב - יהיו בחירות.

מנגד, ראש הממשלה מעריך בשיחות סגורות, על בסיס נתוני הסקרים שלו, כי אחרי הבחירות הבאות - יעלה בידו להקים ממשלה ביתר קלות. נתניהו למד מהטעות שלו: לאחר שבמערכת הבחירות הקודמת הוא עסק רבות בענייני מערכת המשפט - הוא מבין שהבחירות הבאות יהיו בסימן מגפת הקורונה, ובשבועות האחרונים הוא עוסק פומבית רק בענייני המגפה. זאת, כדי לבוא מוכן למערכת הבחירות הבאה.

כזכור, ביום חמישי הוציא בג"ץ צו על תנאי לעתירה שמבקשת לבטל את ממשלת החילופים, הדורש מהמדינה לנמק את חוקי ההסכם הקואליציוני - ובין היתר את הצורך בתפקיד ראש הממשלה החליפי. על פי החלטת בית המשפט, על המדינה להשיב על כך בתוך 21 ימים.