גנץ: נפעל לקדם את תוכנית השלום של טראמפ על כל מה שהיא כוללת

שר הביטחון הנכנס נאם בטקס חילופי השרים בקריה וטען כי "יש המדברים על מלחמת אחים - את המלחמה הזו אני לא רוצה לנצח, אלא למנוע". בנט: איראן החלה לצאת מסוריה - אם נרפה הכול עלול להתהפך

זמן צפייה: 03:09

שר הביטחון הנכנס, בני גנץ, נאם היום (שני) בטקס חילופי השרים בקריה והתייחס ל"תוכנית השלום" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, "אני מחוייב לעשות הכל לקידומם של הסדרים מדיניים וחתירה לשלום. השלום היה ונשאר משאת נפש ציונית חשובה - נפעל לקדם את תוכנית השלום של טראמפ על כל מה שהיא כוללת".

עוד אמר שר הביטחון החדש כי "מדינת ישראל עוברת תקופה לא פשוטה במשבר הקורונה. אלו ימים של התערערות האמון במוסדות השלטון. אחת הסיבות להקמת הממשלה הנוכחית היא התחושה הקשה של ניסיון להצית ואולי חלילה להתקרב למלחמת אחים ולנצח בה. ניצחתי בקרבות, פעלתי במלחמות, את המלחמה הזו אני לא רוצה לנצח, את המלחמה הזו אני מחוייב למנוע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אי אפשר להתרכז": הורים וילדים נגד חובת עטיית המסכות בכיתות

מנדלבליט: "מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו"

נתניהו צפוי לבקש מבית המשפט לא להגיע להקראת כתב האישום

בני גנץ ונפתלי בנט
בני גנץ ונפתלי בנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

שר הביטחון היוצא נפתלי בנט התייחס לאיום האיראני, ואמר בנאומו כי "התמנון האיראני שולח את זרועותיו ללפות אותנו מכל עבר, מטרתו לייצר טבעת אש מסביב לישראל. המהלך הנכון הוא להגדיר יעד: החלשה ופגיעה באיראן, ראש התמנון, מקור הטרור והמממן שלו, כך שהוא יקפל את זרועותיו הביתה".

"איראן אמנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה. אסור לנו להרפות ממנה לרגע, עלינו להגיבר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול בעוד ממדים", המשיך בנט. "איראן נמצאת במצב הכלכלי והחברתי הקשה ביותר של המשטר מאז המהפכה ב-1979".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

בתוך כך, לוחמי רצועת הביטחון פנו הערב לשר הביטחון גנץ, וקראו לו להכיר רשמית במלחמה שהתחוללה ברצועת הביטחון בדרום לבנון בשנים שבין סיום מלחמת לבנון הראשונה ועד לנסיגת צה"ל בחודש מאי 2000 שעליה פיקד גנץ. "כמעט 700 משפחות שכולות של אחינו לנשק שנפלו מסוף מבצע שלום הגליל ועד הנסיגה ראויות להכרה הרשמית הזאת, וכמוהן גם אלפי הלוחמים שחשים שהמדינה העלימה אותם מהזיכרון הקולקטיבי ומספר ההיסטוריה הלאומי", נכתב בפניה.