גלנט: לא אתן את ידי לתרחיש שבו תומך תנועת חרם יקבל פרס ישראל

שר החינוך התייחס לסערת הענקת הפרס לפרופ׳ גולדרייך ואמר כי ינצל את הזמן שהועמד לרשותו לערוך בדיקה אם האחרון אכן מתנער מה-BDS. "מי שמדינת ישראל וחוקיה לא יקרים ללבו - לא ראוי לפרס"

זמן צפייה: 00:40

שר החינוך יואב גלנט התייחס היום (שישי) לסערת הענקת פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך וכתב כי "תרחיש שבו תומך בתנועת החרם יעמוד על הבמה ביום העצמאות ויקבל מידי ראשי המדינה את פרס ישראל הוא תרחיש שלא אתן לו את ידי".

גלנט הבהיר כי ינצל את הזמן שהעניק לו בג"ץ אתמול כדי לבדוק אם גולדרייך אכן התנער מה-BDS ואת אמינות המידע שמסר לבית המשפט, כך לדבריו. "פרס ישראל הוא הפרס היוקרתי ביותר שמדינת ישראל מעניקה. מי שמדינת ישראל וחוקיה לא יקרים לליבו, לא ראוי לפרס ישראל", אמר גלנט.

"פרופ׳ גולדרייך הוא אולי מדען מבריק, אבל תמיכתו בתנועת החרם וקריאתו לחרם על אוניברסיטת אריאל היא יריקה בפניה של מדינת ישראל ושל האקדמיה הישראלית ואף הפרה אפשרית של החוק", הוסיף שר החינוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: בנט יסכים לממשלה בתמיכת רע"ם – אם סמוטריץ' יחזור בו

הגבלת ההתקהלות ותפוסת הקהל באיצטדיונים: אושרו ההקלות הנוספות

פרשת התאבדות לוחם גבעתי: תמלול העימות בין קצין מצ"ח למג"ד

פרופסור עודד גולדרייך
פרופסור עודד גולדרייך | צילום: חדשות 13

אתמול אישרו בבג"ץ לשר החינוך תוספת של 30 ימים לבחון את הענקת הפרס. "יש לאפשר לשר לבחון מידע שהגיע לידיו לפני יומיים, ושעניינו עצומה שעליה חתם פרופ' גולדרייך ואשר התפרסמה אך לפני כשבועיים ימים", הסבירו השופטים.

עוד קבעו בבג"ץ כי אם בסופו של דבר יוחלט להעניק את הפרס לפרופסור, ניתן יהיה לעשות זאת גם בשנה הבאה, "או במועד מוקדם יותר לפי בחירתו של פרופ' גולדרייך", לשון הפסיקה.

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

מועצת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים מסרה בתגובה: "אנו מביעים צער ודאגה על כך שבשלב זה נמנעה הענקתו של פרס ישראל בחקר המתמטיקה ובחקר מדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך בשל עמדותיו הפוליטיות.

"קנה המידה להענקת פרס ישראל בתחומי המדע הוא מצוינות מחקרית, ובזכותו הפרס שומר על המעמד של אות הכבוד הגבוה ביותר שמדינת ישראל מעניקה למדעניה. התבטאויות פוליטיות שהן בגדר המותר על פי עקרון חופש הביטוי אינן רלוונטיות להכרעה בעניין הענקת הפרס".

"אנו רואים בדאגה רבה עירוב שיקולים פוליטיים בהחלטות הנוגעות למתן פרס ישראל במדעים.  בנסיבות אלה יש משום פגיעה במעמדו של פרס ישראל ובמדע הישראלי כולו, וכן במעמדה המדעי של ישראל בעולם".