לקראת בחירות 2021: איך הפך איזנקוט לאיש המחוזר בפוליטיקה?

בזמן שהליכה לבחירות נראית כמעט ודאית, הרמטכ"ל לשעבר הפך לאחד השמות המובילים לכניסה לפוליטיקה. ההערכות הן שלא יתנה את כניסתו בלהיות במקום הראשון. "אעשה מאמצים גדולים עבורי והסביבה"

זמן צפייה: 04:00

ספק אם בינואר 2019, באירוע הפרידה שלו מתפקיד הרמטכ"ל, העלה גדי איזנקוט בדעתו שחופשת השחרור שלו מהחיים הציבוריים בישראל עלולה להיות כל כך קצרה - לוחם הגולני לשעבר הוא כיום אחד השמות החמים לקראת הבחירות הרביעיות שייתכן שהמערכת הפוליטית מידרדרת אליהם. למשל רביב דרוקר, עיתונאי חדשות 13, טען באותה הזמן כי "על אף שאיזנקוט מכחיש את זה בצורה שאי אפשר לתאר וממש מפגין כמעט סלידה, אני חושב שהוא ייכנס לפוליטיקה, ואני חושב שהוא אפילו רוצה את זה עכשיו".

הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל נולד בטבריה לזוג עולים ממרוקו. אייזנקוט גדל והתחנך באילת והתגייס לחטיבת גולני. "זה עשה אותי אולי עצמאי יותר, מחושל יותר, אולי זה עשה אותי אדם רגיש יותר לסביבה וליכולות שאפשר להוציא מכל בנאדם שנמצא סביבי", אמר איזנקוט. בשנות הרמטכ"לות שלו, גדי איזנקוט הפך את המלחמה באיראנים לעיקר, ותחת פיקודו צה"ל תקף מאות פעמים את כוחותיהם בסוריה. בנוסף, באינתיפאדת הבודדים בשטחים, איזנקוט הצליח למנוע אינתיפאדה שלישית, בעיקר בשל מדיניות נבונה ואחראית ובאמצעות צעדים כלכליים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נתניהו פעל כאילו זו ממשלת ליכוד ולא ממשלת אחדות"

האור בקצה המנהרה: "עד מארס מערכת האשפוז לא תהיה בסכנת קריסה"

סופ"ש סוער בדרום: שטפונות בים המלח ובערבה – מטיילים פונו

הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט
הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט

בין האירועים המשמעותיים שהתרחשו בכהונתו של איזנקוט, הייתה גם פרשת החייל היורה בחברון. "גבר בן 18 שמתגייס לצה"ל הוא לא הילד של כולנו והוא לא תינוק שנשבה". איזנקוט לא היסס בעניין זה, ועד היום הוא רואה בעמדה שנקט כצודקת ונכונה. בדיעבד, הוא לא היה משנה בה כלום.

אחרי שהשתחרר משירותי הצבאי, נסע איזנקוט בשנה שעברה למכון וושינגטון, על מנת להיות עמית מחקר במכון למחקרי ביטחון לאומי, כשבמקביל הוא משמש גם דירקטור במספר חברות. ההערכה היא שבניגוד לרמטכ"לים מסוימים שפנוו לפוליטיקה, הוא לא יתנה את כניסתו למפלגה בלהיות מספר אחת. "כשאני אשתחרר ואפשוט את המדים ואשאל את עצמי מה אני רוצה לעשות קדימה, ברור לי לגמרי שאני לא אשב בבית ואלך לשחק סקווש שלוש פעמים בשבוע ואקרא ספרים", אמר הרמטכ"ל לשעבר והוסיף: "מה שאני יכול להבטיח זה לעשות מאמצים גדולים לעשות דברים משמעותיים עבורי ולסביבה".