"גנץ ואשכנזי לא מגיעים לרמתו": האם איזנקוט ייכנס לפוליטיקה?

על אף שעוד לא נכנס למערכת הפוליטית הרמטכ"ל לשעבר כבר משופשף בה. הוא מחוזר מכל הצדדים, אך עדיין לא החליט אם בכלל יצטרף או אל מי. בינתיים, בסביבתו טוענים: "הוא ממש לא איש ימין"

זמן צפייה: 10:52

גדי איזנקוט נדהם השבוע, לאחר שיו"ר תל"ם משה יעלון טען כי הוא יהיה מספר 2. זה לא היה השיעור הראשון שלו בפוליטיקה - איזנקוט מחוזר וגם מאוד רוצה להיכנס למערכת הפוליטית, אבל עדיין לא החליט - אם, אל מי ומתי. במהלך הקריירה הצבאית הענפה שלו הוא היה מזכירם הצבאי של שני ראשי ממשלה, אריאל שרון ואהוד ברק.

איזנקוט יגיע אולי לפוליטיקה אחרי שני רמטכ"לים שהקימו מפלגה מצליחה, אבל הצליחו בזריזות לשרוף את האמון שניתן בהם. לדברי, תא"ל (במיל') גיורא ענבר, "ששני חבריי לנשק, גנץ ואשכנזי, לא מגיעים ברמתם ליכולות של גדי - יכולת חשיבה, יכולת קבלת החלטות, אבל בעיקר, היתרון הגדול של גדי זה ברמה הערכית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בישראל מעריכים: הזדמנות לעסקת שבויים עקב התפרצות הנגיף בעזה

השר אוחנה: מעריך שאכריז על זהות המפכ"ל בשבוע הבא

חשד לרצח ברחובות: בת 50 נדקרה למוות על ידי בנה

הרמטכ"ל גדי איזנקוט
הרמטכ"ל גדי איזנקוט | צילום: רויטרס

למעט העובדה ששניהם היו רמטכ"לים, אי אפשר לחשוב על ניגודים גדולים יותר מאשר גנץ ואיזנקוט. "אין לו את הנראות של בני גנץ. הוא לא חתיך, אין לו כומתה אדומה, הוא לא גבוה והוא מבין את זה", הסביר יוסי יהושוע, כתב צבאי של "ידיעות אחרונות. "מה כן? הוא ביצועיסט. כשבאת לתדרוך אצל איזנקוט, המחברת שלך הייתה מלאה. עם גנץ, תמיד יצאת עם מחברת ריקה".

איזנקוט שמר לאורך הרמטכ"לות שלו על פרופיל תקשורתי נמוך מאוד, קצת נחבא אל הכלים, אבל בכל זאת חטף ולא רק בפרשת אלאור עזריה, אלא גם מאלוף בריק שהאשים את צה"ל שהוא לא מוכן למלחמה. את הדברים איזנקוט דחה בשאט נפש.

עדיין, לפני שמכתירים אותו לדבר הבא בפוליטיקה הישראלית - אף אחד לא יודע מה הן דעותיו הפוליטיות. בסביבתו טוענים כי "הוא ממש לא ימין. הוא מאמין בכל לבו בפתרון מדיני של חלוקת הארץ, לנו ולפלסטינים". בינתיים מה שבטוח הוא שלחולדאי הוא לא יחבור, לא הייתה ביניהם כימיה. כעת, כדרכו הזהירה, איזנקוט ממתין. יושב על הגדר, בוחן את המערכת, כמו שהוא רגיל.