אשכנזי: "קורא לפלסטינים לגלות אחריות ולחזור לשולחן המו"מ"

שעות לפני החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, שר החוץ אמר בריאיון לעיתון האמירותי "אל-איתיחאד" כי "ההסכם מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם"

זמן צפייה: 55:08

שר החוץ גבי אשכנזי התראיין בעיתון האמירותי "אל-איתיחאד", ריאיון שפורסם הבוקר (שלישי), שעות לפני טקס חתימת הסכם השלום בין ישראל לאמירויות ובחריין בבית הלבן. בדבריו אשכנזי קרא להנהגה הפלסטינית "להפנים את המציאות, לגלות אחריות ומנהיגות כפי שגילו מנהיגי איחוד האמירויות ולחזור לשולחן המו"מ".

עוד ציין שר החוץ כי "ההסכם מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם, ושאסור להשאר תקועים בקבעון העבר ובכך יש פה תרומה גדולה לעבר הבנה טובה יותר של מה נדרש בשביל להשיג שלום באיזור".

לכתבות נוספות בנושא >>

היסטוריה בבית הלבן: כך ייראה טקס החתימה על הסכמי השלום

הורוביץ: ניתנה הסכמה להקפאת בנייה בשטחים בתמורה לנורמליזציה

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בתוך כך, היום הוכרז בשטחים "יום הזעם העממי" נגד הסכמי הנורמליזציה עם בחריין והאמירויות שייחתמו הערב בוושינגטון. במסגרת יום הזעם ייערכו אירועי מחאה ברצועת עזה וגם בחברום, טולכרם וג'נין.

אשכנזי הוסיף לשבח את ההסכם ואמר: "הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוא הסכם היסטורי שיוביל לשינוי משמעותי לא רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו. ההסכם יתרום משמעותית להשגת שלום, יציבות ובטחון באיזור ויסלול את הדרך לשיתופי פעולה בין המדינות במגוון רחב של תחומים לרבות הפיתוח הכלכלי וההתמודדות עם אתגרים משותפים".

"אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות, החזון והתפקיד המוביל של הוד מעלתו. בהכרזה האמיצה על חתימת ההסכם הוא הוכיח מנהיגות אזורית ובינ"ל ממעלה ראשונה שללא ספק תכניס אותו לספרי ההיסטוריה בשורה אחת עם מנהיגי העולם שהביאו לעמם שלום".