גבי אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי"

שר החוץ עדכן את חברי כחול לבן כי החליט שלא להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת המפלגה: "לא סוד שהיו ביני לבין גנץ גם מחלוקות ואי הסכמות, אך ידענו לפתור אותן תוך שמירה על כבוד הדדי"

זמן צפייה: 05:00

שר החוץ וחבר הכנסת גבי אשכנזי הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מכחול לבן וכי הוא לא יתמודד במערכת הבחירות הקרובה. בהודעה ששלח לחברי המפלגה כתב: "אני עושה זאת ברגשות מעורבים וראש מורם. כעת, אני לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי".

עוד כתב אשכנזי בהודעת הפרישה שלו: "הצבנו אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו ולליכוד, צא לי כי לא נמצא לכך השותף הראוי". בנוסף, התייחס שר החוץ ליחסיו עם שר הביטחון בני גנץ: "לא סוד שהיו ביננו גם מחלוקות ואי הסכמות. אך תמיד ידענו לפתור אותן בשיח ישיר תוך שמירה על כבוד הדדי ומאחורי דלתיים סגורות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת גולדברג אישרה את מינויו של קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

ניסנקורן הגיש את התפטרותו; איזנקוט לא יתמודד בבחירות הקרובות

האבטלה מטפסת: כ-8,450 פוטרו או הוצאו לחל"ת ביממה האחרונה

בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן
בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

בתגובה לעזיבתו, ראש הממשלה החליפי גנץ כתב בטוויטר: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה".

 

בתוך כך, מוקדם יותר היום הגיש אבי ניסנקורן, בכיר כחול לבן לשעבר, את התפטרותו ממשרד המשפטים - בהתאם לדרישת יו"ר מפלגתו לשעבר גנץ, וזאת לאחר שהודיע על הצטרפותו למפלגתו של רון חולדאי.

בתגובה לעזיבתו של ניסנקורן את כחול לבן, גרום במפלגתו לשעבר אמר כי "ניסנקורן התגלה כרמאי. הוא לא היה ראוי לקבל את הגב והגיבוי של גנץ, הוא דאג לעצמו ונטש".