פרידמן: "ארה"ב תרצה להקים ועדה עם ישראל טרם הסיפוח"

השגריר האמריקני בי-ם התייחס להחלת הריבונות על בקעת הירדן ויהודה ושומרון, ואמר כי "זה תהליך שידרוש מאמץ, דיוק וכיול". זאת בניגוד לדבריו אתמול, אז אמר כי ניתן לבצע את המהלך מיידית

זמן צפייה: 04:55

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, התייחס היום (רביעי) לאפשרות כי תוגש בקרוב הצעה בכנסת בנוגע לסיפוח בקעת הירדן ויהודה ושומרון, ואמר כי "הממשל האמריקני ירצה להקים ועדה עם ישראל – ולדון בסוגייה", השגריר הוסיף: "זה תהליך שדורש מאמץ, דיוק וכיול וצריך לוודא שהוא עולה בקנה אחד עם התוכנית שלנו. הוועדה תוקם בהקדם, וננסה לסיים במהירות אבל איני יודע כמה זמן זה ייקח".

אמירתו סותרת את דבריו אתמול, אז אמר כי ישראל תוכל לבצע מיידית את הסיפוח. בכיר בבית הלבן חידד את דברי פרידמן ואמר לחדשות 13 כי "הנשיא טראמפ אמר בנאומו שצריכה לקום ועדה שתדון בסיפוח - דברי הנשיא לא היו יכולים להיות יותר ברורים. אנחנו נצטרך לבחון את הסיפוח וזה תהליך שייקח זמן".

עוד בחדשות 13:

הקרמלין על תוכנית המאה: "נעשה הכול כדי להשיג שלום במזה"ת"

מחלוקת בעולם הערבי על תוכנית השלום; אבו מאזן: י-ם לא למכירה

U.s. President Trump And Israel's Prime Minister Netanyahu Shake Hands Announcing Middle East Peace Proposal At News Conference At White House In Washington
ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקני דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הוציא הקרמלין התייחסות ראשונה לתוכנית המאה, שהוצגה אמש בבית הלבן בוושינגטון. "אנחנו לומדים את התוכנית וממשיכים לנתח את הסיטואציה. רוסיה היא שחקן אחראי במזרח התיכון. אם יהיה צורך, רוסיה מוכנה להמשיך במאמצים, ולעשות כל מה שהיא יכולה כדי להשיג שלום במזרח התיכון".

עוד נמסר מהקרמלין כי "מחר תיערך פגישה בין הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה נתניהו, כך שיהיה לנו מידע ממקור ראשון. בשלב זה, אנחנו יכולים להגיד שהתוכנית נתמכת באופן מלא על ידי ישראל, והיא קיבלה תמיכה ממספר מדינות, אך נשללה נחרצות על ידי הפלסטינים".

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי
המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי | צילום: ללא קרדיט

יממה לאחר הצגת תוכנית המאה האמריקנית, בעולם ממשיכים להגיב ולהיות חלוקים לגביה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, צייץ בחשבון הטוויטר של כי הסוגיה הפלסטינית לא תימחק מהמחשבות, טען כי הפלסטינים ייאבקו באמריקנים וציין כי כל העמים המוסלמים לא ירשו שתוכנית המאה תצא לפועל.

עם זאת, מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט, מסר בשם הארגון: "תוכנית השלום מצמצמת באופן ניכר את זכויות הפלסטינים. עם זאת, הליגה הערבית לומדת את החזון של התוכנית והיא פתוחה לכל מאמץ אמיתי להשגת השלום".