"מבוי סתום, חסר תקדים": כך סוקרו הבחירות בישראל ברחבי העולם

גם כלי התקשורת בעולם התקשו לקבוע מי ניצח בסבב הבחירות הנוכחי ולמי יש סיכוי גבוה יותר להקים קואליציה. בין היתר, דנו בהם גם במעמדו של בן גביר. "תומכי עליונות יהודית ייכנסו לממשלה"

זמן צפייה: 02:33

כלי תקשורת מרכזיים ברחבי העולם סיקרו את הבחירות שהתקיימו אתמול (שלישי) בישראל, וגם בהם התקשו לקבוע מי יצא מנצח מסבב הבחירות הרביעי והבינו היטב כי עדיין לא נראה פתרון לפלונטר הפוליטי.

כך למשל, ברשת הטלוויזיה האמריקנית "CNN" נאמר כי "לפי מדגמי ערוצי התקשורת המרכזיים בישראל המצב הפוליטי החדש בישראל נמצא במבוי סתום". עוד נכתב בכלי התקשורת: "למרות שהתחזיות הסופיות נראות חמקמקות עבור נתניהו, ליריביו הפוליטים צפויה עבודה קשה עוד יותר בהרכבת ממשלת מתפקדת". "בהינתן ההיסטוריה הפוליטית של ישראל, כאשר אף מפלגה ערבית מעולם לא ישבה בממשלה, קשה להעלות על הדעת קואליציה רחבה כל כך במחנה השני שכולל שבע מפלגות", כתב פרשן CNN.

כתבת הבחירות של CNN
כתבת הבחירות של CNN | צילום: צילום מסך

באתר האינטרנט של "FOX NEWS" נכתב כי "גורלו של נתניהו תלוי באוויר". עוד נכתב: "יותר משזה היה עניין אידאולוגי, על הפרק עמדה כהונתו הארוכה של נתניהו כראש ממשלה. בגלל שיעור הצבעה נמוך שניבאו האנליסטים וכחלק מהקמפיין, נתניהו השתמש במגפון כדי לקרוא לאנשים בחוף הים בתל אביב ללכת להצביע".

כותרת סיקור הבחירות של ''פוקס ניוז''
כותרת סיקור הבחירות של ''פוקס ניוז'' | צילום: צילום מסך

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

88% מהקולות נספרו: רע"מ מעל אחוז החסימה; 59 לנתניהו עם בנט

זוהר: מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות

עבאס: "אנחנו לא בכיס של אף גוש – מוכנים לנהל מגעים עם כולם"

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד מצביע בבחירות לכנסת ה-24
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד מצביע בבחירות לכנסת ה-24

ברשת "BBC" הבריטית כתבו כי "נתניהו לא משיג את הרוב הדרוש לו", והוסיפו כי "צפוי לו מאבק הישרדותי על המשך תפקודו כראש ממשלה". בהתייחס למפלגת רע"מ שעברה את אחוז החסימה, נכתב: "הרכב הממשלה הסופי ישפיע בין היתר על יחסים בין ישראל והפלסטינים".

כתבת הסיקור של BBC
כתבת הסיקור של BBC | צילום: צילום מסך

ב-"DER SPIEGEL" הגרמני כתבו כי "נתניהו עומד בפני כהונה נוספת בתור ראש הממשלה, אבל כדי לשלוט הוא זקוק לתמיכה מבחוץ". במערכת החדשות הגרמנית "Deutsche Welle" נכתב כי "נתניהו דוהר לעבר מבוי סתום, על אף שהכריז כי 'ניצח בגדול', בעוד שחסרים לו מספר מנדטים כדי להקים קואליציה".

בעיתון הצרפתי היומי "לה מונד" כתבו על הבחירות: "הליכוד בראשות נתניהו מוביל על פי התחזיות הראשוניות, אך ראש הממשלה נאלץ למתן את ההתלהבות הראשונית שלו. דבר אחד בטוח: תומכי עליונות יהודית של עוצמה יהודית ייכנסו לממשלה".