שעות לפתיחת משפט נתניהו: הממשלה התכנסה לישיבה ראשונה

ממשלת נתניהו-גנץ התכנסה בפעם הראשונה, ארבע שעות לפני פתיחת משפטו של רה"מ. בין היתר, דנים השרים בהקמת הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט הקורונה. "ממשלה שמייצגת את כל אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 01:05

ממשלת נתניהו-גנץ התכנסה היום (ראשון) בפעם הראשונה לאחר הקמתה - ארבע שעות לפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצהרותיהם של נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ תואמו כדי למנוע חיכוכים על רקע הנושא המשפטי. בעקבות מגפת הקורונה, הישיבה נערכת בטרקלין שאגל שבכנסת, ובין היתר דנים השרים בהקמת הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט הקורונה.

בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "הממשלה זו מייצגת את כל אזרחי ישראל ללא יוצא מהכלל. במקביל אנחנו חייבים להתמודד נגד סכנת מגפת הקורונה. פעלנו הרבה בתחום הכלכלי, אבל אנחנו רוצים לעשות עוד. בראש ובראשונה להחזיר את האזרחים לעבודה. אני מצפה מכם לעבודה משותפת מתוך אחדות אמיתית".

ראש הממשלה התייחס לאיומים על ישראל מצד איראן, ואמר כי "כל מי שמאיים עלינו בהשמדה לא יצליח ושם עצמו בסכנה גדולה. המדיניות שלנו היא להתנגד לניסיונות איראן להתבסס בסוריה - אנחנו פועלים כל העת כדי למנוע זאת". כמו כן, סיפר נתניהו כי "שוחחתי ביומיים האחרונים עם מנהיגי סודאן וצ'אד, איחלתי להם ברכות לעיד אל פיטר ולהמשך חיזוק היחסים בינינו - עוד מדינות מוסלמיות בדרך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

3 שופטים, 3 תיקים, ראש ממשלה אחד: משפט נתניהו יוצא היום לדרך

במערכת אכיפת החוק חוששים מלחץ פסול על עדי תביעה במשפט רה"מ

אוחנה ביקש לבדוק אם ניצן עשה שימוש לא נאות במאגרי מידע

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

גנץ אמר לאחר דברי ראש הממשלה כי "אנחנו צריכים לקחת את המודל של ירושלים מאוחדת כדי להגיע לאחדות ופיוס בחברה הישראלית. אנחנו צריכים להיערך לגל שני של מגפת הקורונה, הן בהיבטים החברתיים והן בכלכליים. אני סבור שהצעדים המהירים והכבדים שבוצעו הצליחו לבלום את המחלה".

בתום הישיבה, אושר הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני, שיכלול את ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כ״ץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, וכן השרים יולי אדלשטיין, מיכאל ביטון, יואב גלנט, אריה דרעי, יועז הנדל, עמיר פרץ, אורית פרקש הכהן, מירי רגב ואלון שוסטר. השרים אלקין ושטייניץ יכהנו ברוטציה שתתחלף כל חצי שנה, כאשר מי שלא יהיה בקבינט יהיה משקיף. גם השרים הנגבים, אלי כהן ורפי פרץ יהיו משקיפים בקבינט.

כמו כן נקבי כי הרכב ועדת השרים לענייני קורונה יהיה: נתניהו, גנץ, אדלשטיין, כ"ץ, אוחנה, אשכנזי, גלנט, דרעי, מרב כהן, אסף זמיר, מירי רגב, עמיר פרץ, יזהר שי ואיציק שמולי.

''שיקולים מבצעיים בלבד''. נתניהו וגנץ
''שיקולים מבצעיים בלבד''. נתניהו וגנץ | צילום: החדשות 13

בשבוע שעבר נפגשו נתניהו וגנץ ברקע המתיחות בקואליציה. בתום הפגישה הוציאו הודעה משותפת, לפיה "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועסקה בקידום נושאים שונים שעל סדר היום ובהיערכות לקראת ישיבת הממשלה שתיערך בשבוע הבא".

הפגישה הגיעה ברקע המחלוקת שניצתה, לאחר שהשר דודי אמסלם הצהיר בריאיון לגלי צה"ל כי "אין מחלוקת שמנדלבליט לכאורה עבריין - שומעים את זה בהקלטות, לא צריך פרשנות או שפטים עליונים". בתגובה לדבריו, כתב שר המשפטים אבי ניסנקורן בחשבון הטוויטר שלו: "יש לי אמון מלא ביועמ"ש. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
יתאמו מסרים. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מתיחות נוספת בין השניים ניצתה כבר יום לפני כן, בעקבות דבריו של גנץ שאמר כי מעון ראש הממשלה החליפי ישמש את נתניהו, וכי הוא מתכוון לגור בביתו. בתגובה לדברים נמסר מהליכוד כי "המעון של ראש הממשלה החליפי לא עלה במו"מ כדרישה מצד הליכוד וראש הממשלה נתניהו". בשיחות סגורות אמר נתניהו: "גנץ מבין שזה שבוע רגיש, וההתנהגות שלו היא תקיעת אצבע בעין".

בד בבד, יועצו לשעבר של גנץ רונן צור עורר אף הוא מתח לאחר שאמר כי לא בטוח שגנץ יכהן כראש ממשלה רק בעוד שנה וחצי. אמירה זו עוררה כעס בבלפור, ובתגובה אליה נמסר: "כנראה שהחום הכבד היום בילבל את רונן צור. ממליצים לו לשתות מים קרים".