בנט הודיע: ראש המטה לביטחון לאומי הבא - ד"ר איל חולתא

רה"מ הכריע כי מי שיחליף את מאיר בן שבת הוא חולתא בן ה-45, ששירת בעבר במוסד, ובעל דוקטורט בפיזיקה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. "ניסיון ארוך שנים"

זמן צפייה: 00:35

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (ראשון) כי ראש המטה לביטחון לאומי הבא יהיה ד"ר איל חולתא, אשר יחליף את מאיר בן שבת שהתפטר מתפקידו לפני כשבועיים. במשך 23 שנים כיהן חולתא בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים במוסד, בהם ראש האגף לתכנון אסטרטגי ומדיניות וראש אגף הטכנולוגיה. במהלך השירות, הוא אף זכה בפרס ביטחון ישראל.

בהודעה הרשמית מלשכתו של בנט, נכתב כי חולתא "היה אמון על קידום קשרים מדיניים אסטרטגיים אשר חיוניים למדינת ישראל וביטחונה, וכן על פיתוח מענים טכנולוגיים לצרכי הארגון, בחזית רחבה של תחומים". רה"מ, כך הסבירו, בחר בו "לאור ניסיונו ארוך השנים, ביצועיו והבנתו את האתגרים האסטרטגיים של מדינת ישראל במישור הביטחוני והמדיני".

חולתא בן ה-45, נשוי ואב לשלושה מכפר סבא, הוא בעל דוקטורט בפיזיקה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד, וכן בוגר תוכנית "תלפיות" של צה"ל להכשרת מנהיגות טכנולוגית באוניברסיטה העברית. חולתא ייכנס לתפקידו רק בחודש הבא, בהתאם לאישור הממשלה ובתום חפיפה עם ראש המל"ל היוצא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט הסכים לדרישת רע"ם: אושרה העברת סמכויות מנהלת הבדואים

התייר הראשון בחלל: המיליארד הבריטי סיים את מסעו בחלל בשלום

בג״ץ התיר פונדקאות לזוגות גברים בישראל – בתוך חצי שנה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי
מאיר בן שבת | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

כאמור, לפני כשבועיים הודיע בן שבת לראש הממשלה כי ברצונו לסיים את תפקידו לאחר ארבע שנות כהונה. בן שבת כיהן בתפקידו מאז אוגוסט 2017 ובמסגרת תפקידו היה מעורב בביסוס הקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, בתקופת הסכמי אברהם ואחריה. נוסף על כך, היה מעורב בתפקידו במאבק של ישראל במגפת הקורונה. בדצמבר 2020, העניק לו רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, אות הוקרה של מחלקת ההגנה של ארצות הברית, על שירות מעולה לציבור.