עדויות תיקי נתניהו: פרדו זעם על מילצ'ן שהמליץ על כהן כסגנו

פרסום ראשון: מהעדויות עולה כי ראש המוסד לשעבר אמר לאיש העסקים: "מאיפה אתה מכיר אותו? אתה גורם נזק". בעקבות כך, המיליארדר התקשר לזוג נתניהו וחזר בו מבקשתו, אך נענה כי "המינוי חתום"

ראש המוסד, תמיר פרדו, בדרך לישיבה שבועית בקבינט
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, זעם על מילצ'ן על כך שהמליץ בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה על מינויו של יוסי כהן לתפקיד סגן ראש המוסד בשנת 2011 - כך עולה מעדויות בתיקי נתניהו. "מדוע המלצת עליו? מאיפה אתה מכיר אותו? אתה גורם נזק", אמר פרדו למילצ'ן.

עוד עולה מהעדויות כי בעקבות השיחה שקיבל מילצ'ן מראש המוסד לשעבר, איש העסקים התקשר לנתניהו וביקש ממנו שלא למנות את כהן לתפקיד, אולם ראש הממשלה ענה לו כי "המינוי חתום".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מידע חדש במשטרה: אישה טוענת שמשי זהב אנס אותה לפני 4 שנים

ביידן: "פוטין רוצח – הוא ישלם מחיר על ההתערבות בבחירות"

מותו של סמ"ר יונתן גרנות: לוחם הנח"ל מואשם בהמתה בקלות דעת

בנימין נתניהו, יוסי כהן וארנון מילצ'ן | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מינויו של פרדו לתפקיד ראש המוסד כלל תנאי סף לפיו כהן ימונה לסגנו - באופן לא שגרתי, שכן ראש הממשלה לא מכתיב את זהותו של הסגן.

לפני שבוע, פורסמו באופן בלעדי בחדשות 13 עדויותיהם של מילצ'ן והעוזרת שלו הדס קליין במסגרת תיקי האלפים, לפיהם כהן פנה למילצ'ן בשנת 2013, כשהיה בכיר במוסד, ובאופן לא שגרתי עשה "לובינג" אצל איש העסקים המקורב לראש הממשלה כדי שיקדם את מועמדותו ואף הפעיל עליו לחץ כדי שישמש מליץ יושר שלו אצל נתניהו. לפי העדויות מילצ'ן נעתר לבקשה, ואחרי אחת הפגישות חזר לכהן ואמר לו שבני הזוג נתניהו מעריכים נאמנות. כהן הבטיח שיהיה נאמן לבני הזוג.

לאחר מכן, על פי העדויות במשטרה, כהן שאל את מילצ'ן מה רעיית ראש הממשלה חושבת עליו. איש העסקים הרגיע אותו ואמר לו שהיא חושבת עליו טובות. לפי העדויות כהן היה מרוצה, ואכן מונה לתפקיד.