אחרי ארה"ב: גינוי אירופי נרחב לבנייה בהתנחלויות

12 מדינות, בהן צרפת וגרמניה, פרסמו גינוי משותף לאישור הבנייה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. "אנו קוראים לישראל לבטל את ההחלטה שחותרת תחת פתרון שתי המדינות"

בנייה בהתנחלות
בנייה בהתנחלות | צילום: רויטרס

12 מדינות אירופיות, בהן גרמניה, צרפת והולנד, גינו היום (חמישי) את ההחלטה לבנות כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות שעברה לאחרונה. בהודעה המשותפת למשרדי החוץ של המדינות, נכתב כי המהלך "נוגד את עמדתנו, מפר את החוק הבינלאומי וחותר תחת המאמצים לפתרון שתי המדינות".

מלבד המדינות שהוזכרו, גם איטליה, דנמרק, בלגיה, אירלנד, פולין, ספרד, שבדיה ונורווגיה הצטרפו להודעה. "אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה לקדם תוכניות בנייה של כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות שבגדה המערבית", נכתב בהודעה.

"אנו מדגישים כי את התנגדותנו למדיניות הרחבת ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים, המפרה את החוק הבינלאומי וחותרת תחת המאמצים להגעה לפתרון שתי המדינות".

כזכור, אמש אישר המנהל האזרחי את ההתקדמות בבנייתן של מעל 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון - למרות התנגדותה של ארה"ב להרחבת הבנייה בשטחים. מועצת התכנון העליונה לא קידמה בנייה בהתנחלויות כבר למעלה משנה, זאת על רקע סכסוך בין משרד האצור עם ועד העובדים שנגיע היום לכדי פתרון.