חרף סערת הסיפוח: אירופה אישרה הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל

ברוב של 437 תומכים מול 102 מתנגדים, האיחוד האירופי אישר סופית את ההסכם הזמני שנחתם ב-2013, והוביל לירידה משמעותית במחירי הטיסות ליבשת. "בשורה שתבטיח את שיקום ענף התיירות והתעופה"

זמן צפייה: 07:10

האיחוד האירופי אישר היום (חמישי) באופן רשמי את הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל לאיחוד האירופי, שנחתם באופן זמני בשנת 2013. כשברקע הסערה סביב סיפוח אפשרי, 437 פרלמנטרים תמכו באישור ההסכם, מול 102 מתנגדים.

ההסכם הוביל בשנים האחרונות לירידה משמעותית במחירי הטיסות לאירופה והגדיל באופן משמעותי את מספר התיירים המגיעים לישראל, ופתח יעדי טיסות חדשים באירופה לתייר הישראלי. היה חשש כבד בישראל שהאיחוד האירופי הולך להשתמש באישרור ההסכם כסנקציה נגד ישראל סביב סוגיית הסיפוח.

לכתבות נוספות בנושא >> 

האיחוד האירופי: בחנו את הסכם נתניהו-גנץ – מתנגדים לסיפוח

האיחוד האירופי העביר מסרי אזהרה לגנץ בנוגע למהלכי סיפוח

דגלי האיחוד האירופי
דגלי האיחוד האירופי | צילום: רויטרס

במשרד החוץ חששו שהאירופים ידחו את ההצבעה כדי להרתיע את ישראל מלקדם מהלך סיפוח. האישרור הסופי בפרלמנט האירופאי מגיע לאחר שבע שנים בהן הצביעו כל אחד ואחד מהפרלמנטים המדינתיים באיחוד לאשרו.

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס לאישור ההסכם ואמר כי הוא "ביטוי חשוב של מערכת היחסים בין ישראל לבין אירופה, במיוחד בתחומי הסחר, המו"פ והתיירות. במיוחד כעת, כאשר מדינת ישראל ניצבת בפני משבר כלכלי בעקבות נגיף הקורונה, ולקראת חידוש קשרי התעופה, מדובר בבשורה משמעותית שתבטיח את שיקום ענף התיירות והתעופה".