ועדת האתיקה תקום? אחרון הממונים מהאופוזיציה סירב למינוי

אחרי גמליאל ומרגי, גם סעדי סירב להתמנות לוועדה. כעת, אין אף חבר מהאופוזיציה בהרכב, דבר שמונע את הקמתה. יו"ר הכנסת ינסה לקדם חקיקה שתאפשר להפעיל את הוועדה גם בלי נציג מהאופוזיציה

20211103205914 Noam1165
מליאת הכנסת במהלך דיוני התקציב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

חבר הכנסת אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת הודיע היום (שבת) ליו"ר הכנסת מיקי לוי כי סירב להתמנות לממלא מקום בוועדת האתיקה. "אינני מעונין להיות כלי במאבק פוליטי בין קואליציה לאופוזיציה", כתב בהודעתו.

"מציע לעשות מאמץ גדול יותר לפתור את הייצוג בוועדות הכנסת השונות. הודיתי ליו''ר הכנסת לוי והודעתי לו על החלטתי לסרב לקבל את ההצעה". סירובו של סעדי הוא מכשול נוסף בדרך לוועדה, שהאופוזיציה מונעת את הקמתה בשל חילוקי דעות עם הקואליציה.

חבר הכנסת אוסאמה סעדי מרשימה המשותפת
חבר הכנסת אוסאמה סעדי מרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע יו"ר הכנסת על הקמת הוועדה והוצאת כתבי מינוי לשישה חברי כנסת: מהאופוזיציה גילה גמליאל מהליכוד, יעקב מרגי מש"ס, וכממלא מקום את סעדי ומהקואליציה את יוראי להב הרצנו מיש עתיד וצביקה האוזר מתקווה חדשה וכממלאת מקום שרון רופא-אופיר מישראל ביתנו. סעדי מצטרף לחבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס שסירב גם הוא למינוי כחבר בוועדה ביום רביעי האחרון.

לוי ניסה לעקוף את התנגדות האופוזיציה בכך שמינה ממלא מקום' אך התנגדותו של סעדי למינוי משמעותה שהוועדה לא תוכל לקום במתכונת זו. ככל הנראה מחר ינסה לוי לקדם חקיקה שתאפשר הקמת הוועדה ללא חברי האופוזיציה.

יו''ר הכנסת מיקי לוי
יו''ר הכנסת מיקי לוי | צילום: דני שם טוב

"זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת", אמר לוי ברביעי. "לצערי ההסלמה הבוטה בשיח ובהתנהגות של כמה חברי כנסת, לצד האווירה העכורה וחסרת התקדים במשכן, זה לא מאפשר להמתין עוד ומחייב פעולה מיידית. כולי תקווה שאי ההסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה ייפתרו במהרה ויאפשרו התנהלות שוטפת של הכנסת".