ארדן לראש השב"כ: בדוק אם דלף מידע רגיש שהגיע ל"המימד החמישי"

השר לביטחון הפנים פנה לארגמן בעקבות פרסום חדשות 13 וביקש ממנו לוודא שמידע מסווג לא הגיע לידי גורמים פרטיים שאין עליהם פיקוח. "ברור כי חקירת המשטרה לא תיתן מענה לחשש הכבד שהעליתי"

זמן צפייה: 01:41

פרשת המימד החמישי: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה היום (רביעי) לראש השב"כ נדב ארגמן וביקש ממנו לבדוק אם במהלך התקשרות המשטרה עם חברת "המימד החמישי", דלף מידע רגיש לגורמים פרטיים שאין עליהם פיקוח. זאת, בעקבות הפרסום ב"שישי עם אילה חסון" שקיים חשש לדלף מידע.

"החקירה שעליה הורה מ"מ פרקליט המדינה תתבצע ביחס לנסיבות ההתקשרות ותעסוק, כך יש להניח, בחשד להטעיית המשטרה והצגת מצגי שווא על ידי החברה וחשדות נוספים", כתב ארדן לארגמן. "יחד עם זאת, ברור כי חקירת המשטרה לא תיתן מענה לחשש הכבד שהעליתי".

לעוד כתבות בנושא:

היועמ"ש על חקירת המימד החמישי: "שיקולינו אינם פוליטיים"

פרשת המימד החמישי: החומרים יועברו בימים הקרובים למשטרה

פרקליטות המדינה: הוחלט לפתוח בחקירה בפרשת "הממד החמישי"

גלעד ארדן
גלעד ארדן | צילום: חטיבת דובר המשטרה

מוקדם יותר השבוע, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס ב"כנס ירושלים" לפתיחת החקירה הפלילית נגד החברה המימד החמישי, והכחיש את הטענות, לפיהן תזמון תחילתה נקבע בעקבות שיקולים פוליטיים בתוך הפרקליטות. לדבריו, "יש אנשים המבקשים ליצור מצג שווא כאילו שיקולינו פוליטיים - לא היה ולא יהיה כדבר הזה - עבודת הפרקליטות מקצועית ומנותקת משיקולים זרים".

מנדלבליט אף הביעה תמיכה בהחלטת ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, והסביר כי מפני שמחומר החקירה עלה כי החשדות לא נוגעים לנבחרי ציבור - הנוהג הוא שמי שמכריע בעניין החקירה הוא פרקליט המדינה. "אני משוכנע כי ממלא מקום פרקליט המדינה איננו פועל מתוך שיקולים פוליטיים. זוהי טענת כזב שנועדה לפגוע באמון הציבור בפרקליטות, ויש לדחות אותה בכל תוקף", אמר היועץ.

פרשת המימד החמישי יצרה משבר חמור בפרקליטות - כאשר לפי בכירים בה אומרים, לא נראה זה עשורים. הפרשה החלה לפני כשלושה חודשים כאשר הכין המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, חוות דעת שלפיה צריך לפתוח בחקירה פלילית בפרשה. מאז עבר זמן, ומנדלבליט לא קיבל החלטה מסיבות שונות. במהלך החודשים הללו למברגר נתן תזכורות לעניין ושאל מדוע העניין לא מטופל.