השר ארדן: "בשבועיים וחצי ניתנו כ-400 דוחות למשתמשי קנאביס"

השר לביטחון הפנים הוסיף בריאיון ל"לפני החדשות" כי היה שמח להיות שר החוץ בממשלה הבאה. על המו"מ הקואליציוני: "לא מקבל את האמירות של סמוטריץ', תיק המשפטים חייב להישאר בליכוד"

זמן צפייה: 10:06

השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) התראיין הערב (חמישי) לתוכנית "לפני החדשות" ואמר כי "מהראשון לאפריל ועד היום, ניתנו ברחבי המדינה סדר גודל של כארבע מאות דוחות למשתמשי קנאביס. בעבר, אני חושב שבחודש היו נפתחים מאות תיקים פליליים. אני מתכוון לבדוק שהקנסות הולכים למקומות שהתכוונו אליהם, לא למקומות פרטיים, אלא למי שצורך סמים במרחב הציבורי". על רשת "טלגראס", שכתבי אישום הוגשו היום נגד 27 מחבריה, אמר: "ל'טלגראס' כלל אין קשר, זה ארגון פשיעה שמכר גם לילדים וגם סמים קשים".

בנוגע להרכבת הממשלה החדשה והאפשרות שראש הממשלה יעניק לו תיק אחר, אמר השר לביטחון הפנים: "אני לא מאלה שמתנים תנאים, ובסופו של דבר כל תפקיד שמוטל עליי, אני משתדל לעשות בו את המקסימום. אבל לאחר עשור כחבר ממשלה עם ניסיון של מספר שנים בקבינט, הייתי מאוד שמח להשתלב בממשלה הבאה כשר החוץ. הדבר המרכזי שעומד לפניי הוא שהליכוד יחזיק בתפקידים החשובים".

לעוד כתבות בנושא >> 

פרשת טלגראס: כתבי אישום הוגשו נגד 27 נאשמים

ארדן: "אם תעלה יוזמה לחוק חסינות – אתנגד לה"

ארדן: "נתגבר את הצוותים לקראת שביתת האסירים – נקווה שיישברו"

השר גלעד רדן
השר גלעד ארדן

ארדן התייחס לאמירות פוליטיקאים לקראת המשא ומתן הקואליציוני, שהציבו לכאורה אולטימטום על מנת לקבל תיקים מסוימים. "המפלגות הקטנות צריכות לשמור על פרופורציה ולהתחשב בכך שהציבור אמר את דברו - ומצפה שהדרך המרכזית של הליכוד היא הדרך שתוביל את מדינת ישראל. אני שומע אמירות כמו של בצלאל סמוטריץ' ואני לא מקבל אותן. אני מקווה שגם בצוות המשא ומתן שלנו יתעקשו. החינוך או המשפטים הם תיקים מרכזיים שהליכוד צריך להוביל אותם, תוך התחשבות בכלל אזרחי ישראל".

על קידום חוק החסינות כתנאי לישיבה בממשלה, אמר: "אני לא חושב שהנושא אמור להיות על סדר היום וראש הממשלה גם אמר זאת פעם אחר פעם. חוק החסינות לא משנה דבר, הכנסת תצטרך לדון אם ההאשמות שנותרו נגד ראש הממשלה מצדיקות את הסרת החסינות אל מול האינטרס הציבורי - לאחר שנתניהו קיבל את אמון הציבור באופן מאוד נרחב".

בנוסף, דיבר ארדן על המשבר בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לראשי המפלגות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס. "שני הצדדים יצטרכו לעשות פשרות. אני מציע לציבור לא לעצור את הנשימה, ולהיות רגוע - בסוף תוקם ממשלה. אני לא חושב שהחוק קדוש, אפשר לבצע בו תיקונים. מי שיקח אותנו לבחירות עוד פעם בגלל שהוא לא הסכים להתפשר על משהו - הציבור יבוא איתו חשבון".