ארדן נענה להצעת רה"מ - יכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית

בכיר הליכוד הודיע כי לא יכהן כשר בממשלה הבאה: "נרגש על צדקתנו בזירה הבין-לאומית" • בליכוד הציעו לרפי פרץ: הצטרף לבד לממשלה וכהן כסגן השר לענייני ירושלים – עם סמכויות של שר

זמן צפייה: 02:20

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע הערב (שני) כי נענה להצעת ראש הממשלה נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. ההצעה, כידוע, ניתנה בשל המחסור בתיקים משמעותיים לבכירי הליכוד, בהם ארדן. יש לציין כי בעולם אין מדינות שהשגריר שלהן לאו"ם הוא גם השגריר לארה"ב, למעט כמה מדינות קטנות.

"אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבין-לאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות", אמר ארדן, שימשיך בתפקידו עד שימונה לשגריר על ידי הממשלה שתקום.

לעוד כתבות בנושא:

גנץ הודיע: השבעת הממשלה תיערך ביום חמישי בצהריים

בנט: "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי הוא יצטער"

אדלשטיין לנתניהו: דרוש מגנץ להסיר את הווטו עליי כיו"ר הכנסת

ארדן, גלעד ארדן,
השר גלעד ארדן

בד בבד, בליכוד שלחו לאחרונה מסר לבכיר ימינה רפי פרץ, דרך מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים, והציעו לו להצטרף לממשלה לבד ולהתמנות לסגן שר במשרד לענייני ירושלים - עם סמכויות של שר. המסר הועבר גם באמצעות פניות לאשתו של פרץ ודרך רבנים מהזרם החרד"לי. עד כה פרץ לא נעתר לבקשות.

למרות שנתניהו מתכוון שכבר ביום חמישי, עם השבעת הממשלה, ימונו 36 שרים, כדי שיוכל למנות עוד שרים בלי תיק. וגנץ לא מתנגד למהלך, חלוקת התיקים עדיין מתעכבת בשל המשא ומתן עם ימינה, שעדיין מתנהלים מולה מגעים.

שר החינוך רפי פרץ על הקורונה
שר החינוך רפי פרץ על הקורונה | צילום: חדשות 13

ייתכן כי ימינה שוקלת להסכים לקבל את תיק החינוך. בד בבד, במפלגות החרדיות לוחצים על נתניהו להכניס את ימינה לממשלה, כאשר נכון לעכשיו תיק הבריאות עדיין בידי הליכוד.

מוקדם יותר היום, הודיע יו"ר הכנסת, בני גנץ, להנהלת הכנסת כי השבעת הממשלה תתקיים ביום חמישי בשעה 13:00. גנץ הנחה את יו"ר הוועדה המסדרת לכנסה ולקבוע את נהלי הדיון בהתאם.

בתחילה השבעת הממשלה אמורה הייתה להיערך ביום רביעי, אך בשל אילוצי לוח זמנים שנבעו מביקור הבזק הצפוי של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ביום רביעי, הוחלט לקיים את ההשבעה למחרת.