מנדלבליט וניצן נגד המבקר: ידרשו הבהרות על הרפורמות שהציג

פרסום ראשון: היועמ"ש ופרקליט המדינה יבקשו הסברים ממתניהו אנגלמן - בעקבות המהלכים החדשים שהציג, ובשל פרסומים לפיהם בכוונתו לסגור את האגף העוסק בשחיתות ולא להעביר חומרים פליליים

זמן צפייה: 01:24

פרסום ראשון: היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן יבקשו הבהרות ממבקר המדינה החדש מתניהו אנגלמן, לאחר שהציג שלשום (שלישי) בוועידת לשכת עורכי הדין את הרפורמות החדשות של משרדו - כך פורסם היום לראשונה בחדשות 13.

עיקר הדאגה של בכירי משרד המשפטים נובע משורת פרסומים בשבועות האחרונים, לפיהם מתכוון אנגלמן לסגור את האגף העוסק בשחיתות - ואף פיטר את יועצו המיוחד לעניין זה, וכי אינו מתכוון להעביר חומרים פליליים לידי היועמ"ש.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

דיווח: המבקר מעכב פרסום דוח העוסק במעורבות נתניהו בתקשורת

אנגלמן הביע ספק אם ביקורת המדינה צריכה לחול ביהודה ושומרון

העימות במשרד המבקר: אנגלמן מאשים את ועדת ההיתרים בהדלפות

אביחי מנדלבליט, מתניהו אנגלמן, שי ניצן
אביחי מנדלבליט, מתניהו אנגלמן, שי ניצן | צילום: ארן דולב

כאמור, מנדלבליט וניצן רוצים לדעת כיצד המבקר מתכוון להתנהל בכל הרפורמות החדשות, שמשמעותן חזרה לאחור במאבק בשׁחיתות הציבורית. בשבוע הבא צפויה פגישה של השניים איתו, יחד עם בכירים במשרד מבקר המדינה ובמשרד המשפטים.

דובר משרד המשפטים, עורך הדין משה כהן, הכחיש את האמירה על כך שמנדלבליט וניצן יבקשו מאנגלמן הבהרות, ומסר כי "זו תהיה פגישה במסגרת יחסי העבודה השגרתיים".

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן | צילום: ערוץ הכנסת

אתמול דווח ב"דה מרקר" כי אנגלמן מעכב פרסום דוח חמור העוסק במעורבות ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקשורת, ובפעולתם של גופי הרגולציה בתקשורת. לפי הדיווח, בדוח, שנכתב בתקופת המבקר הקודם, יוסף שפירא, ישנן עדויות חמורות, בין היתר בנושא ההתערבות של הדרג הפוליטי בגופי האסדרה ופגיעה בעצמאותם. חלק זה של הדוח עוסק בעיקר בתקופת כהונתו של איוב קרא כשר התקשורת, ומתייחס בין השאר ליחסים בין השר לבין יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב.

בשבוע שעבר, דחה אנגלמן דוח טעון שהוכן למנהל האזרחי בשטחים, בנוגע ליחס קציני המטה שלו לפלסטינים. אנגלמן לא אהב את טיוטת הדוח, שהייתה אמורה להיות מוגשת לרה"מ נתניהו בעוד כמה שבועות, ואמר כי אינו בטוח שביקורת המדינה צריכה לחול בשטחים. כידוע, גם השר בצלאל סמוטריץ', שנחשב לפטרון של מינוי אנגלמן, מחזיק בדעה זו. גורם שראה את השינויים בדוח אמר כי אינו מזהה אותו.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בוועידת המשפט
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בוועידת המשפט | צילום: חדשות 13

דוח נוסף שהמבקר החליט לדחות את הגשתו הוא זה שהכינו במשרד על "מחיר למשתכן", תוכנית הדגל של השר כחלון, והוא יפורסם רק לאחר הבחירות.

לפני כשלושה שבועות, שינה אנגלמן כי את הרכב ועדת ההיתרים, שכעת כולל שמונה חברים במקום שלושה, בהם שתי שופטות בדימוס שמכהנות במשותף כיושבות ראש הוועדה ושלושה מנכ"לים לשעבר, בכירים במשק המומחים במדיניות ציבורית.

זאת, לאחר העימות בין חברי הוועדה למבקר הנכנס שפורסם לראשונה בחדשות 13, שנבע מחוסר הסכמה חריף בנוגע לכספים שקיבל רה"מ נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי - והסתיים בהתפטרותם של הראשונים. בהמשך, בעקבות פרסומים אודות השופטת שרה פריש, הסירה זו את מועמדותה לתפקיד יו"ר ועדת ההיתרים.