חלוקת התיקים: אלי כהן שר המודיעין, גילה גמליאל - הגנת הסביבה

נתניהו ממשיך בסבב המינויים לקראת השבעת הממשלה. לשטייניץ הוצע להיות השר להשכלה גבוהה - אך הוא סירב • בני גנץ מקים "משרד ראש ממשלה חליפי" - ויחזיק בשלוש לשכות

זמן צפייה: 01:28

ממשלת נתניהו-גנץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שבת) למנות את חבר הכנסת מהליכוד אלי כהן לתפקיד שר המודיעין. זאת, לאחר שעד כה היה אמון על משרד הכלכלה והתעשייה. השר החדש אמר בתגובה למינוי כי "הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל במשך שלוש וחצי שנים כשר הכלכלה והתעשייה וכחבר בקבינט הבטחוני מדיני, כעת אני ממשיך לאתגר הבא".

עוד הציע נתניהו לשרה גילה גמליאל לקבל את תיק הגנת הסביבה, והיא נענתה. ליובל שטייניץ הוצע להיות השר להשכלה הגבוהה ובנוסף חבר בקבינט - לעת עתה הוא מסרב.

במסגרת סבב חלוקת התיקים שנמשך הלילה, נתניהו מתכוון לקחת את הגופים, הסמכויות ותחומי האחריות שחשובים לציונות הדתית – ולתת אותם לרפי פרץ וציפי חוטובלי, זאת כדי להפוך את ימינה ללא רלוונטיים.

בד בבד, בימים אלה מקים בני גנץ משרד "ראש ממשלה חליפי". בסעיף הדיור מעורר המחלוקת נקבע ששניהם יחזיקו במשרד ראש ממשלה - בעלות של מיליוני שקלים. כך, לגנץ יהיו שלוש לשכות: כחבר כנסת, כשר ביטחון וראש ממשלה חליפי. בסביבתו אומרים שזה מה שצריך כדי לנהל מחצית מהממשלה ולעבוד מול השרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת השבעת הממשלה: ברקת וגלנט בקרב על תיק החינוך

פומפאו: אם ביה"ד בהאג ימשיך בהליכים נגד ישראל – יהיו השלכות

הסכם השלום בסכנה? ירדן רואה בסיפוח פגיעה בביטחונה • פרשנות

אלי כהן
אלי כהן | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכירת ימינה, איילת שקד, אמרה הערב בריאיון בחדשות 13 כי "אחרי שראש הממשלה פירק את כחול לבן הוא פנה לפרק את גוש הימין, שהביא אותו לאיפה שהוא נמצא. ממשלת גנץ-נתניהו זו ממשלת שמאל, הוא נתן את כל מוקדי הכוח החשובים לכחול לבן. הוא קיבל החלטה ללכת עם השמאל מהשיקולים שלו ולזרוק את הציונות הדתית לצדי הדרך. הוא ויתר על הדגל הכלכלי והמשפטי".

לדבריה, "החלטנו להיות אופוזיציה מימין. נדע להפעיל לחץ גם מהאופוזיציה. גם כשהולכים לאחדות לא צריך להתפרק מכל הערכים של הימין. החיים הפוליטיים ארוכים, כל פוליטקאי צריך לדעת לשבת גם באופוזיציה". חברת הכנסת התייחסה לכניסתו של חברה למפלגה, רפי פרץ, לממשלה והסבירה כי הוא "עשה את הבחירה שלו. אנחנו לא רצינו לקבל תיקים ריקים. לא ראינו טעם להיות מפלגה חסרת כוח בקואליציה כזו רחבה".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2005162038' autoplay='0' credit='' desc='איילת שקד' kid='0_go813hfc' duration='587'']

שקד התייחסה גם לסוגיית החלת הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח, והדגישה כי אם ימינה תתמוך במהלך, אך הוסיפה כי "אסור להסכים להקמת מדינה פלסטינית במחיר החלת הריבונות".

שלשום ניסה נתניהו עד השעות הקטנות של הלילה ליישב את המחלוקות סביב חלוקת התיקים. הסוגיה העיקרית שנותרה על הפרק היא מי יקבל את  תיק החינוך. המאבק, ככל הנראה, הוא בין שר העלייה והקליטה יואב גלנט לבין ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת - עם עדיפות לאחרון.