לקראת בחירות: פשרת הדחייה נפלה - הכנסת צפויה להתפזר בחצות

ההצעה לדחיית אישור התקציב נפלה ברוב של 49 מתנגדים לעומת 47 תומכים. 3 ח"כים מכחול לבן הצביעו נגד ברגע האחרון, כמו גם מיכל שיר מהליכוד שהודיעה שתצטרף למפלגה של סער: "שלמה עם מצפוני"

זמן צפייה: 03:57

בדרך לבחירות: ברוב של 49 חברי כנסת שהתנגדו, לעומת 47 שתמכו נפלה הלילה (שלישי) הצעת הפשרה בין כחול לבן לליכוד לדחיית אישור התקציב. על כן, אם לא יושג הסכם עד חצות - הכנסת צפויה להתפזר, וישראל תלך למערכת בחירות רביעית בשנתיים. זאת, כעשרה חודשים בלבד לאחר סיום מערכת הבחירות הקודמת.

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' נעדרה בפעם הראשונה והצביעה נגד בפעם השנייה, כך עשו גם אסף זמיר ורם שפע (כחול לבן), שהצביעו נגד ההצעה בפעם השלישית כששמם נקרא. חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד), הודיעה במהלך היום כי היא חולה, אך במהלך הקריאה השלישית נכנסה למליאת הכנסת והצביעה נגד. לאחר מכן הודיעה כי תצטרף למפלגתו של גדעון סער. שרן השכל (הליכוד) נעדרה מההצבעה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מתח ביקורת על שיר והשכל וכתב: "לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח"כ מיכל שיר ועל ח"כ שרן השכל. שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכול כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: לא אתמוך במהלכים שיחלצו את רה"מ ממשפטו – מטרתי להחליפו

הפגנה בירושלים על מות הנער בתאונה בבנימין: 23 מוחים נעצרו

מדינות אדומות וחובת בידוד במלוניות: המדריך המלא לשבים מחו"ל

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אחרי הדרמה הלילית, המערכת הפוליטית רעשה כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו טען שוב כי "כחול לבן חזרו בהם מההסכמים וגררו אותנו לבחירות מיותרות בזמן משבר הקורונה. אנחנו לא רוצים בחירות והצבענו נגדן גם הערב, אך איננו חוששים מבחירות - כי אנחנו ננצח". יו"ר הכנסת יריב לוין עקץ את חברי האופוזיציה שמחאו כפיים לאחר ההצבעה ואמר כי "הניסיון מלמד שאלה שמחאו כפיים בהצבעות על פיזור הכנסת - לא מעטים מהם לא ייבחרו לכנסת הבאה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "סיומת קשה ליום קשה. פיזור הכנסת וההליכה לבחירות הם אירועים קשים שהלוואי ואפשר היה להימנע מהם, אבל במציאות הנוכחית הם היו בלתי נמנעים. הממשלה הכושלת והלא מתפקדת הזו היתה חייבת ליפול. נעבוד קשה בחודשים הקרובים כדי שאחרי הבחירות תקום ממשלה טובה שתשרת את אזרחי ישראל ולא את עצמה".

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

יו"ר יש עתיד כתב: "אנחנו מוכנים", בעוד בכיר עפר שלח מפלגתו הוסיף כי "האנשים ישרי הדרך בכחול לבן הביסו את הפחדנות של גנץ ואשכנזי. הממשלה הרעה הזאת הגיעה לסוף דרכה, עכשיו הזמן להביא את השינוי".

חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד, שהצביעה נגד ההצעה טענה: "אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כיסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער".

בכיר הרשימה המשותפת איימן עודה כתב בטוויטר: "הממשלה הזאת נולדה מתוך גזענות ופחד ויש מסקנה אחת שאזרחים יהודים וערבים חייבים להסיק מהכנסת ה-23: כל מי שיוריד ראש מול הסתה ושנאה מיד יהפוך להיות הקורבן שלה. הניסיון העקום להאריך את חיי הממשלה הזאת הייתה הכישלון האחרון שלה. הפעם אל תצפו מחיקוי להיות אלטרנטיבה".